دریچه گرد هوا در مدل‌های تخت و برجسته به دلیل داشتن یک خروجی کاملا مدور، هوا را در تمام نقاط محیط منتشر میکند. همچنین میتوان با استفاده از دمپر های مخصوص در پشت این دریچه ها میزان دبی دلخواه هوا تنظیم و کنترل کرد. دریچه های گرد سقفی مانند مدلهای چهارگوش علاوه بر رفت هوا برای برگشت هوا نیز قابل استفاده است.

بارگذاری محصولات بیشتر

مدل های گوناگون دریچه گرد هوادهی را می توانید در راه پله ساختمان ها، سرویس های بهداشتی، حمام ها و در سقف مراکز تفریحی و ورزشی مشاهده نمایید. شایان ذکر است که این نوع دریچه به دلیل داشتن ابعاد جمع و جورتر و فضای اشغالی کمتر مورد توجه بسیاری از مجتمع سازان و انبوه سازان مسکن قرار گرفته است.

از دیگر دریچه های سقفی پرکاربرد انواع مدلهای دریچه چهارگوش میباشد.

دریچه گرد

قیمت دریچه گرد

بدیهی است قیمت دریچه های گرد دیواری و سقفی تابعی از قطر دهانه کانال هواکشی است و هر چه این قطر بیشتر باشد، دریچه بزرگ تر می شود و قیمت آن نیز افزایش می یابد. از طرفی دیگر تنوع بالای مدل های دریچه گرد هوا دست مشتری را برای انتخاب باز می گذارد.

با این وجود کوچک ترین دریچه گرد هوا از قطر 10 سانتی متر شروع می شود و در شرکت صنعتی رحمتی قیمتی بالغ بر 100.000 تومان دارد. ( این قیمت متعلق به تاریخ این نوشتار یعنی مورخ 4 دی ماه سال 1402 می باشد.)

به عنوان واقعیت بعدی در زمینه قیمت دریچه های گرد باید بگوییم که خوشبختانه مدل های مختلف این نوع دریچه اختلاف قیمت کمی با یکدیگر دارند. ولی اگر بخواهیم قیمت انواع مختلف دریچه های گرد دیواری و سقفی را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که قیمت دریچه های گرد جت نازل از دریچه های سونایی بیشتر است.

علاوه بر آن در صورتی که بخواهید از یک توری جهت جلوگیری از ورود حشرات به داخل دریچه هوا استفاده نمایید، هزینه آن به قیمت اولیه دریچه خام اضافه می شود.

در پایان، در هر مرحله از سفارش یا انتخاب دریچه های گرد هوا، برای حصول بهترین نتیجه پیشنهاد می کنیم طی یک تماس تلفنی با شماره های شرکت رحمتی از تجربیات و پیشنهادات فنی این مجموعه بهره لازم را بگیرید.

انواع دریچه گرد

دریچه گرد بطور کلی در تمام انواع خود از یک قاب گرد در دور خود و همچنین لایه های دایره ای شکل در قسمت داخلی تشکیل شده است.

انواع دریچه گرد سقفی

شرکت صنعتی رحمتی انواع دریچه گرد را در مدلهای زیر به صورت با دمپر و بدون دمپر طراحی و تولید میکند. دریچه های سقفی مذکور همراه با دمپر نیمه صفحه یا دمپر پروانه ای قابل استفاده هستند.

انواع مختلف دریچه هوا گرد در شرکت صنعتی رحمتی بر 4 نوع زیر تقسیم بندی می شود:

  1. دریچه گرد سونایی و دریچه جت نازل گرد: که مناسب برای اتاق های سونا و سرویس های بهداشتی بوده و بیشتر در زمینه برگشت هوا یا exhaust هوای فن ها استفاده می شود.
  2. دریچه مشبک گرد یا دریچه های سبد تخم مرغی: که ظاهری تور مانند دارند و بر روی نمای خارجی لوله های پکیج و بخاری و به منظور تامین هوای داخل خانه استفاده می شوند.
  3. ریچه گرد کروی یا جت دیفیوزر: برد هوادهی این نوع دریچه ها بالا بوده و هوا را به صورت مستقیم می زنند. به همین دلیل در پرتاب های هوای بیش از 6 متر کاربرد دارند.

دریچه گرد سقفی

انواع دریچه گرد سقفی به دو صورت تخت و برجسته با دمپر و بدون دمپر تولید می شود.

این دریچه ها در نمای سقف های 3 متر به منظور هوادهی دور تا دور فضای اتاق شما مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های فلکسیبل به پشت این دریچه ها وصل می شوند.

دریچه گرد دیواری

اگر چه بیشتر اوقات معمول این است که دریچه های گرد را بر روی سقف ساحتمان نصب کنیم، اما در مواردی پیش می آید که بخواهیم دریچه گرد را بر روی دیوار نصب کنیم. به عنوان مثال در مواقعی که جهت هوای رفت در یک محیط به دنبال نصب یک دریچه گرد هستیم، بایستی از مدل های دریچه گرد دیواری استفاده کنیم.

خوب است بدانید که یکی از مدل های رایج مدل دریچه گرد دیواری، دریچه های مشبک است که با دارا بودن یک لایه مشبک توری در زیر لایه بیرونی خود، از ورود حشرات به داخل محیط هم جلوگیری می کند.

دریچه های گرد دیواری از قطر 5 سانتی متر، قابلیت ساخت و تولید دارد، تا قطر 10 سانتی متر و بالاتر و حتی در قطر 12 سانتی متر که جزء قطر های بسیار کمیاب است، در کارخانه صنعتی رحمتی قابل تولید می باشد.

کاربرد دریچه گرد هوا

جهت انتقال هوای عبوری از دهانه انشعاب کانال هوای گرد به محیط از انواع دریچه گرد استفاده می شود. این دریچه ها در مدل های مختلف از سه نوع جنس شامل آلومینیوم، چوب و ای بی اس قابل تولید است.

دریچه های گرد در مکان های مختلفی از جمله بیمارستان ها و اماکن صنعتی، محیط های خانگی با ارتفاع سقف متعارف، ورزشگاه ها، تالارها رستوران ها، استخر و سونا، سرویس های بهداشتی و کلیه مکان هایی که دارای رطوبت بالا باشند و محیط هایی با ارتفاع زیاد کاربرد دارند.

هر یک از این مدل ها دارای خصوصیت منحصر به فردی هستند که دقیقا به نوع کارایی آنها مربوط می شود. برای مثال دریچه گرد بلندگویی بیشتر در سیستم های دمنده جهت دمش بکار می رود.

کاربرد دریچه گرد هوا

دریچه گرد مشبک نیز در سیستم های اگزاست یا مکنده جهت برگش هوای محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین علاوه بر سه دسته بندی اصلی دریچه های گرد هوا نام بردیم مدل های دیگری نیز وجود دارند که کاربرد فنی زیادی ندارند، اما به لحاظ دکوراتیو بودن و کارایی های خاص قابل ذکر هستند. از جمله این دریچه ها می توان به دریچه گرد کروی یا جت اسپات و دریچه گرد سونایی اشاره کرد.

جنس دریچه های گرد

دریچه های گرد سقفی که از جنس آلومینیوم با کیفیت بالا ساخته می شوند با رنگ کوره ای مرغوب در رنگ های متفاوت، بسیار شیک و متناسب با محیط مورد استفاده قابل عرضه هستند.

جنس دریچه هوا گرد

مزایای استفاده از دریچه گرد هوا

این نکته واضح است که هر زمان کانال های انتقال هوا به صورت گرد باشند، به طور حتم نیاز است تا از دریچه گرد برای توزیع هوا استفاده شود. همانطور که بالاتر گفته شد این دریچه ها می توانند به صورت مشبک، تخت و … ساخته شوند.

برای اینکه بتوان فشار خروجی هوا را روی هر کدام از دریچه ها به خوبی کنترل کرد، می توان از دمپرهای پروانه ای استفاده کرد. اگر فضایی که قرار است کانال کشی هوا انجام شود بزرگ است و ارتفاع سقف نیز زیاد است، دریچه های گرد می توانند بهترین انتخاب باشند. این دریچه ها می توانند با فشار بیشتری هوا را به محیط پرتاب کرده و  در نتیجه کارآیی بهتری خواهند داشت.

چون در مسیر پرتاب هوای این دریچه ها هیچ مانعی وجود ندارد، بنابراین برای برگشت هوا نیز گزینه خوبی محسوب می شوند.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 4.9 / 5. 10

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت