در ایام تعطیلات نوروز جهت هرگونه تماس و سفارشات با شماره موبایل فروش تماس حاصل فرمایید.

شوتینگ زباله

زباله چه از نوع خشک و چه از نوع تر در برج‌ها و آپارتمان‌های مسکونی همیشه یکی از موضوعات مورد بحث است. در برخی از مجتمع های مسکونی و ساختمان های پر تراکم حمل زباله ها به صورت دستی انجام می گیرد. این کار موجب پخش بوی نامطبوع و آلودگی در فضای ساختمان خواهد شد. استفاده از سیستم شوتینگ زباله راه حل این مشکل میباشد که دفع زباله را در این ساختمانها بسیار سریع و آسان میکند.

دسته‌بندی:

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

زباله‌های هر واحد مسکونی مشکلات عمده‌ای از جمله آلودگی مشاعات و سر و صدای اضافی را در پی دارد. سیستم‌ شوتینگ زباله برای برطرف کردن تمامی این مشکلات طراحی و نصب‌ می‌شود. علاوه بر رها کردن برج‌ها و آپارتمان‌ها از مشکلات مربوط به دفع زباله، تاثیر بسیار مثبتی برای مدیریت کارآمد زباله و بازیابی آن خواهد داشت.

شوتینگ زباله

سیستم شوت زباله به صورت کانالی از بالای ساختمان به طبقه پایین نصب می گردد.  در هر طبقه دریچه شوتینگ زباله مخصوص برای قرار دادن زباله در این کانال و هدایت آن به سمت اتاقک زباله در طبقه زیرین نصب می گردد.

استفاده از شوتینگ زباله

در ساختمان های مسکونی چند مرتبه و بلند مرتبه دفع زباله ها همواره امر مهمی بحساب می آید. بدین منظوراز گذشته تا بحال سیستم شوتینگ زباله همواره مورد استفاده قرار می گرفته است. در واقع می توان گفت قدمت سیستم شوتینگ زباله با قدمت برج های بلند مرتبه یکسان است. بطوریکه در برج ها و ساختمان های قدیمی در شهر های بزرگ کانال های شوت زباله را می توان یافت که اغلب در سیستم های قدیمی بصورت چهارگوش بوده است.

استفاده از شوتینگ زباله

در قدیم سیستم های شوتینگ زباله بسیار ابتدایی ساخته میشدند. در این سیستم ها برای شستشو، عایق بندی صدا برای جلوگیری از تولید صدا هنگام پرتاب زباله و تهویه بوی اتاقک زباله امکاناتی در نظر گرفته نمیشد. اینها از اصلی ترین معایب سیستم شوت زباله در گذشته محسوب میشدند. در حال حاضر اما در سیستمهای شوت زباله امروزی این معایب برطرف شده است . امروزه شوت زباله با امکاناتی نظیر جدا کننده زباله در مبدا ، کامپکتور یا همان فشرده ساز و روشهای مدرن تر تولید و نصب می گردد.

مزایای سیستم شوتینگ زباله

  1. برای راحتی و آسایش ساکنین سهولت در جمع آوری زباله ها برای کارکنان ساختمانی.
  2. سیستم شوتینگ زباله با حذف حمل دستی زباله در پاکیزگی راه پله ها و آسانسور و فضای ساختمان تاثیر زیادی داشته و باعث بهداشت محیط ساختمان می شود .
  3. کمک به حفظ محیط زیست با استفاده از سیستم شوتینگ زباله علاوه بر پاکیزگی ساختمان استهلاک آسانسور مصرف برق و بار ترافیکی اسانسور و نیروی انسانی را کاهش می دهد.
  4. این سیستم باعث حذف حمل دستی زباله ها که باعث پخش زباله و بوی نامطبوع و تولید میکروب های بیماریزا شده است .

کارکرد سیستم شوت زباله

تمامی سیستم‌های شوتینگ زباله کارکرد مشابه با یکدیگر دارند و از سه قسمت اصلی کانال شوت زباله، دریچه شوت زباله و کامپکتور تشکیل شده‌اند. سیستم‌های شوت زباله را‌ می‌توان در بیرون یا در داخل ساختمان طراحی و نصب کرد. کانال اصلی شوتینگ که ارتفاع آن با ارتفاع ساختمان برابری‌ می‌کند در هر یک از واحدهای ساختمان به یک دریچه‌ می‌رسد. زباله از طریق این دریچه‌ها وارد کانال اصلی و در نهایت هم به مخزن گردآوری زباله یا همان کامپکتور‌ می‌رسد که وظیفه فشرده‌سازی زباله و کاهش حجم را بر عهده دارد.

کارکرد سیستم شوتینگ زباله

انواع سیستم شوتینگ زباله

1 – سیستم شوتینگ داخلی :

این روش متداول ترین روش می باشد و هنگام ساخت در داخل ساختمان محلی برای تجهیزات سیستم شوتینگ زباله تعبیه شده و از جمله مزایای آن این است که تجهیزات اصلی در معرض دید نیست .

2- سیستم شوتینگ خارجی :

این روش زمانی مد نظر می باشد که ساختن ساختمان به اتمام رسیده و پس آن تصمیم به نصب سیستم شوتینگ گرفته شده است .

قسمت های تشکیل دهنده سیستم شوتینگ زباله

برای ساخت سیستم شوت زباله و کانال مخصوص برای انتقال زباله ها به اتاقک زباله استفاده می شود از جنس ورق استنسل استیل تیپ 304 مات و گالوانیزه استفاده می شود. در ادامه به بررسی قسمت های تشکیل دهنده و توضیح آنها پرداخته شده است.

بخشهای تشکیل دهنده شوتینگ زباله

کانال اصلی شوت زباله

قطر کانال شوت زباله به تعداد طبقات، واحدهای مجتمع مسکونی و نیز فضای طراحی شده معـماری برای کانال شوت بـستـگی دارد. اغلب مواقع این اندازه ها 50 و 60 سانتـی متر طراحی و اجرا می شوند. این کانال به صورت عمـودی درداخل داکت تاسیسات یا داکت مخصوص شوتینگ نصب می گردد.

کانال شوتینگ زباله

فضای مورد نیاز جهت نصب سیستم شوتینگ 70*70 سانتی متر می باشد. کانال های شوتینگ زباله از ورق استنسل استیل 304 مات و گالوانیزه و به شکل استوانه ای ساخته می شود.

کانال تقسیم کننده (سه راهی)

این کانال به صورت سه راهی و با زاویه دقیق طراحی شده است و در همه طبقات ساختمان نصب می شود. دریچه شوتینگ بر روی این سه راهی نصب می شود.

دریچه شوتینگ زباله

دریچه شوت زباله با استفاده از ورق استنسل استیل تیپ 304 مات و گالوانیزه دوجداره ساخته میشود. این دریچه ها به شکل لولایی قابل باز و بسته شدن هستند. همچنین در دریچه های پرتاب زباله دارای از لاستیک درزبندی استفاده میشود. این درزگیری باعث جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع در ساختمان میشود. طراحی دریچه های شوت زباله به شکلی است که هنگام باز و بسته شدن آن به صورت خودکار زباله داخل کانال هدایت می شود.

دریچه شوتینگ زباله

 

سیستم نظافت

شستشو و پاکیزگی سطح داخلی کانال از مهم ترین مسائل در سیـستم شوتیــنگ زبالـه است که از سیستم پاشش آب و محلول بوسیله یک نازل که در بالاترین نقـطه و تعداد نازل کمـکی که در طبقات قرار می گیرند انجام می شود.
برای نظافت بیــشتر در این قسمت می توان از سیـستم فرچه ای استفاده کرد. البتــه در کانال هایی که مجـهز به سیـستم سرعتـگیـر در طبقات هستـند نمی توان استفاده کرد.

سرعت گیر

ارتفاع و بلندی ساختمان باعث سرعت گرفتن کیسه های زباله میشود. جهت جلوگیری از متلاشی شدن کیسه زباله در قسمت انتهایی کانال شوتینگ وقبل ازرسیدن به دریچه انتهایی سرعت گیر نصب می شود.

دریچه انتهایی

دریچه انتـهایی شوت به گونه ای کار می کند که هنـگام خروج زبالـه و پس از تخلـیه بسته میشود. با وجود این دریچه می توان از انتشار بوی نامطبوع درکانال و همچنین از ورود حشرات موذی به کانال جلوگیری کرد.

سیستم شوت زباله

سیستم تخلیه هوای اتاقک زباله

این سیستم که از ورق 0.6 میلیمتر گالوانیزه و به قطر 30 سانتی متر ساخته میشود هوای درون اتاقک زباله را به بیرون هدایت می کند.

کاور صداگیر

این کاور بر روی جداره بیرونی کانال ها نصب می شود و از انتقال صداهای ناشی از برخورد کیسه زباله به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

ساپورتها

ساپورتها از تسمه آهنی 2.5 میلیمتری به عرض 3 سانتی متر تهیه شده است و جهت نگه داشتن کانال های شوت زباله و تخلیه هوا استفاده می شود.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 5 / 5. 11

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شوتینگ زباله”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + سه =

ورود به سایت