دریچه پادری

    • تضمین بهترین قیمت بازار
    • استفاده از مرغوب ترین متریال
    • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
    • پرسنل مجرب فنی

    از دریچه پادری یا همان لوور پادری جهت انتقال هوا از یک فضا به فضای دیگر استفاده می شود. در واقع از دریچه های پادری برای مرتبط ساختن دو محیط برای ایجاد امکان گردش هوا از یک محیط به محیط مجاور استفاده می شود. این دریچه ها را می توان روی درها، دیوارها یا پارتیشن ها نصب نمود.

    دریچه های پادری معمولا جهت مکان هایی که هوای سنگینی دارند مانند سالن های ورزشی، توالت ها، حمام ها ، تامین هوای مصرفی در موتور خانه ها و اتاق های ژنراتور به صورت مداوم و … می باشد. همچنین با توجه به تنوع رنگ بندی استفاده از آن در زیبایی محیط نیز موثر است.

    از آنجا که دریچه پادری عموما روی درها و دیوار های پارتیشن (دیوار های غیر خارجی) نصب می شوند. در نتیجه یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب این نوع دریچه ها تناسب عمق دریچه با عمق دیوار و یا دربی است که دریچه روی آن نصب می شود.

    دریچه پادری
    دریچه پادری

    کاربرد دریچه پادری

    اساس کار لوور پادری بر اساس اختلاف فشار میان دو محیط می باشد. یعنی هوا از محیط پر فشار تر به محیط کم فشار تر جریان می یابد و جایگزین هوای تخلیه شده از فضای کم فشار می گردد. در بعضی از موارد هوای تازه تزریقی به یک محیط وجود ندارد و فشار منفی ایجاد شده در اثر تخلیه و یا برگشت هوا، باید از طریق ورود هوا از محیط مجاور جبران شود.

    لوور پادری هوا
    لوور پادری هوا

    استفاده از دریچه پادری روی درها، پارتیشنها و یا دیوار های حائل بین دو محیط ، ارتباط میان دو فضا را بدون ایجاد دید مستقیم میان آنها ممکن می سازد. در صورت عدم استفاده از این دریچه ها در هنگام اگزاست از یک محیط برای جبران دبی اگزاست شده، ممکن است در درزها و منافذ فضا (مانند شکاف زیر درها)، با ایجاد صدای سوت و یا جریان شدید هوا روبرو شویم.

    لوورهای پادری کاربری مشابه لوورهای هوارسان دارند، با این تفاوت که روی درب ورودی نصب می شوند. این دریچه ها علاوه بر اینکه اجازه عبور هوا را می دهند، به دلیل شکل ویژه پره‌های آن اجازه دید به داخل را نمی دهد.

    دریچه های پادری هوا در فضاهایی استفاده می شود که در کل مسیر هوای برگشت دریچه ای تعبیه نشده و هوای ورودی به فضا به اصطلاح بلاک و در فضا حبس می شود. در چنین شرایطی مشکلاتی مثل ماندگی و کهنگی هوای اتاق، ایجاد فشار مثبت در اتاق و در نتیجه سخت باز شدن درب به علت فشار مثبت پشت آن بوجود می‌آید. با نصب دریچه پادری در این مواقع، هوای ورودی راهی برای خروج از اتاق پیدا می کند. قاب دوم یک دریچه پادری باعث می شود که بعد از نصب نمای دریچه از هر دو سمت به یک شکل باشد.

    دریچه پادری دو قاب
    دریچه پادری دو قاب

    جنس و ساخت دریچه پادری

    دریچه پادری آلومینیومی شامل دو بخش است. یکی بخش اصلی دریچه پادری می باشد که شامل فریم و پره ها است. قطعه دوم نیز صرفا شامل یک فریم می باشد و در سمتی که اطراف شکاف خالیست مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم در ساخت دریچه پادری این است که از پروفیل هایی از آلومینیوم برای ساخت پره ها استفاده شود که زاویه لازم برای عدم دید در ساختار آن را ایجاد کنند. به این پروفیل های آلومینوم اصطلاحا پروفیل های “قاشقی” اطلاق می گردد.

    عمق یا ضخامت ساختار درب ها متنوع است. به همین خاطر حداقل عمق ساختار دریچه پادری نباید از عمق درب بیشتر باشد که پس از نصب حالت زائده بر روی ساختار درب نمایان باشد. بر روی فریم قاب های دریچه پادری سوراخ هایی ایجاد می شود که بعنوان جای پیچ عمل می کنند. این سوراخ ها دقیقا باید بر روی دو قاب بصورت کاملا رودررو در نظر گرفته شوند تا هنگام نصب پیچ ها به راحتی در محل خود قابل نصب باشند.

    برای فریم دریچه پادری از دو نوع پروفیل معمولی (با عرض ۳ سانت) و پروفیل ۵ سانتی می توان استفاده نمود.

    برای ساخت دریچه های پادری محدودیتی به لحاظ سایز و ابعاد وجود ندارد و این نوع دریچه بر اساس نیاز و سفارش مشتری قابل طراحی و ساخت می باشد. دریچه پادری آلومینیومی بر روی تمام انواع درب های چوبی، یو پی وی سی، آلومینیومی، آهنی، استیل قابلیت نصب و کاربرد دارد.

    رنگ دریچه پادری

    برای پوشش سطوح دریچه های پادری از رنگ پودری الکتروستاتیک کوره ای استفاده می شود تا دریچه هم در برابر ضربه و استهلاک مقاوم شود و هم تناسب نمایی بین ساختار دریچه و ساختار درب به بهترین نحو ایجاد گردد. رنگ آمیزی با رنگ الکترواستاتیک، و با توجه به درخواست خریدار مطابق با رنگ درب و محیط استفاده انجام میشود.

    قیمت دریچه پادری

    مانند تمام دریچه ها و محصولات دیگر قیمت دریچه پادری به عوامل مختلفی بستگی دارد. ابعاد مورد نیاز، تعداد، قیمت بروز مواد اولیه و هزینه حمل و نقل همگی در قیمت نهایی مؤثر خواهند بود. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت صنعتی رحمتی تماس حاصل نمایید.

    برای امتیاز دهی کلیک کنید

    میانگین امتیازات 5 / 5. 29

    اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه پادری”

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × پنج =

    ورود به سایت