در ایام تعطیلات نوروز جهت هرگونه تماس و سفارشات با شماره موبایل فروش تماس حاصل فرمایید.

دریچه مشبک گرد

دریچه مشبک گرد سقفی از جنس آلومینیوم ساخته می شود و دارای ساختار شبکه ای و در اصطلاح لانه زنبوری می باشد. از دریچه گرد سقفی شبکه ای هم جهت هوای رفت و هم برای هوای برگشت میتوان استفاده کرد. اما با توجه به ساختار این دریچه و عدم وجود مانع مستقیم در مسیر عبور جریان هوا، از دریچه های گرد برای برگشت هوا استفاده میشود.

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

دریچه مشبک گرد سقفی از جنس آلومینیوم ساخته می شود و دارای ساختار شبکه ای و در اصطلاح لانه زنبوری می باشد. از دریچه گرد شبکه ای هم جهت هوای رفت و هم برای هوای برگشت میتوان استفاده کرد. اما با توجه به ساختار این دریچه و عدم وجود مانع مستقیم در مسیر عبور جریان هوا، از دریچه های گرد مشبک برای برگشت هوا استفاده میشود.

اگر از این دریچه های مشبک گرد برای دمش هوا استفاده شود، مانند این است که از دریچه جت نازل استفاده میکنیم. در عین حال یکی از تفاوتهای اصلی این دریچه های گرد لانه زنبوری با دریچه جت نازل ، نوع ساختار و شکل ظاهری آن می باشد. همچنین قیمت دریچه های جت نازل بیشتر از دریچه گرد مشبک می باشد.

دریچه گرد مشبک

کاربرد دریچه گرد مشبک

کاربردهای دریچه مشبک گرد آلومینیومی متنوع است. برای مخلوط نمودن هوای موجود در فضا و هوایی که به محیط وارد می شود میتوان از آنها استفاده کرد. همچنین برای جابجایی هوای تولید شده در انواع سیستم های تهویه مطبوع از این دریچه ها میتوان بهره گرفت. امکان کنترل سرعت هوای جریان یافته در فضا و یا حتی مسدود نمودن آن نیز توسط آنها قابل انجام است. با استفاده از دریچه های مشبک گرد می توان در هر جهت دلخواه و مورد نظر خود هوا را منتقل و منتشر کرد. این محصول یکی از پرفروش ترین انواع دریچه گرد محسوب میشود.

با استفاده از این دریچه های سقفی در یک سیستم تهویه مطبوع ، جریان هوایی که تولید و منتشر شده و راندمان این نوع از سیستم ها افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه طول عمر سیستم نیز بیشتر خواهد شد. معمولا در فضاهایی که دارای ارتفاع بیشتری هستند برای دمش هوا از دریچه گرد مشبک سقفی استفاده می شود تا هوای خروجی با فشار بیشتری به محیط وارد شود.

در صورت استفاده از این دریچه ها برای دمندگی، برای تنظیم فشار و حتی انسداد هوای ورودی از آن مثل دریچه جت نازل و دریچه گرد بلندگویی از دمپر پروانه ای استفاده می شود.

کاربرد دریچه گرد مشبک
دریچه سقفی گرد مشبک 90 درجه

انواع دریچه مشبک گرد در قطرهای 7.5-10-12.5-15-20-25-30-35-40-45-50-55 و 60 سانتی متر توسط شرکت صنعتی رحمتی تولید و عرضه می گردد. سطح دریچه گرد مشبک مثل انواع دیگر دریچه های گرد آلومینیومی، با رنگ کوره ای مرغوب در انواع مختلف، پوشش داده می شود.

مزایای دریچه مشبک گرد شرکت رحمتی

امتیازات ویژه و برتری های دریچه مشبک گرد ساخته شده در کارخانه صنعتی رحمتی را می توان تحت عناوین زیر دسته بندی نمود:

  1. دریچه های گرد مشبک این کارخانه با بهترین رنگ، متریال و تکنولوژی ساخت، تولید می شود.
  2. ضخامت پروفیل های آلومینیوم استفاده شده در این کارخانه صنعتی از ضخامت 1.25 میلی متر خریداری می شود که از ضخامت اغلب همکاران دریچه ساز ما بیشتر است. در نتیجه عمر مفید دریچه های مشبک گرد برند رحمتی بیشتر از برند های دیگر است.
  3. دوخت متریال مشبکی دریچه های گرد برند رحمتی توسط دستگاه های پرس انجام می شود که مسلماً این دوخت دستگاهی بر دوخت های دستی سایر همکاران ارجحیت دارد.
  4. فناوری اجرا شده توری های چشمی بر روی دریچه های مشبک گرد این شرکت صنعتی، در نوع خود نوین و منحصر به فرد است.
  5. فنر های کناری تعبیه شده در دریچه های گرد مشبک رحمتی، نصب این نوع دریچه را برای هر فرد مصرف کننده ای حتی مبتدی ها آسان تر کرده است.
دریچه مشبک گرد سه طرفه
دریچه گرد مشبک سه طرفه

کارآیی و عملکرد دریچه های مشبک گرد

دریچه گرد مشبک آلومینیومی را به دو روش اصلی میتوان به کار گرفت:

  1. دمش با بیشترین مقدار چگالی هوا و یا به عبارت ساده تر منتشر نمودن و انتقال هوای ورودی در انشعابات ورودی سیستم های تهویه مطبوع
  2. برگرداندن هوای خروجی در انشعابات برگشت هوا با بیشترین مقدار و حجم هوای خروجی.

همانطور که پیشتر گفته شد بیشترین کاربرد دریچه مشبک ، در مسیر برگشت و تخلیه هوا می باشد. اما از این نوع دریچه تهویه در تمامی فضاها و کاربری ها می توان استفاده کرد و هیچ گونه محدودیت فضایی برای آن وجود ندارد.

کاربرد دریچه گرد مشبک

در فضاهایی که تنها به صورت تک کاربری و تک عملکردی هستند، برای هوای رفت میتوان آن را بکار گرفت. اما در سایر سیستم های دو یا چند عملکردی، اغلب در قسمت برگشت و تخلیه هوا میتوان از این دریچه سقفی استفاده کرد.

بیشترین کارایی دریچه مشبک آلومینیومی در فضاهایی است که نیازمند طول بلند پرتاب هوا و افت پایین فشار جریان هوا هستند. دلیل آن این است که در هنگام مواجهه با جریان هوا بیشترین مقدار شدت جریان در هوای خروجی را ایجاد می نماید، دارای سطح اصطکاک پایینی می باشد.

پره های این دریچه به صورت موازی کنار هم قرار گرفته اند و به کمک آن هوای خروجی را کنترل می نماید. برای این منظور پره ها به صورت عمودی و افقی طراحی می گردد. در مواردی پره های دریچه به صورت ثابت و با زاویه 45 و یا 0 درجه ساخته میشود. در این حالت هوادهی به صورت یک طرفه و چهار طرفه انجام میشود و حتی امکان انتقال هوا به صورت چرخشی نیز وجود دارد.

ابعاد و نصب دریچه های مشبک گرد سقفی

  • دریچه های مشبک گرد در شرکت صنعتی رحمتی از جنس آلومینیوم ساخته میشود.
  • ابعاد این دریچه ها از قطر 7 سانتیمتر تا 60 سانتیمتر در نظر گرفته و ساخته می شود.
  • طریقه نصب این دریچه تا قطر 30 سانتیمتر به وسیله فنر می باشد.
  • نصب تمامی سایز ها به وسیله پیچ انجام میشود.

فریم دریچه گرد مشبک آلومینیومی در سایزهای کمتر از 20 سانتیمتر بصورت یک پله، و در سایزهای بیشتر از ۲۰ سانتیمتر بصورت دو پله، طراحی و مونتاژ می گردد. این موضوع به خاطر تناسب و هماهنگی قطر هر دریچه گرد با فریم دریچه گرد صورت می پذیرد تا ساختار فریم به شکل ناموزون و غیرمتناسب به چشم نیاید.

مراحل ساخت و تولید دریچه گرد

جهت ساخت و تولید دریچه های گرد تخت و از جمله دریچه های مشبک گرد، در ابتدا ورق های آلومینیوم توسط دستگاه هایی که قابلیت کشسانی ورق را دارند، کش داده می شوند. سپس این ورق ها در زیر پرس قرار می گیرند تا قالب دایروی دور دریچه شکل بگیرد.

وقتی قالب دایروی دریچه ساخته شد، آن قسمت های مشبک 1 سانت در 1 سانت در دستگاه مخصوص مشبک ساز به هم دوخته می شود و سپس در قاب انداخته می شود. در مرحله بعد توری را به اندازه قطر قسمت دایروی برش می دهند و بعد کلینچ می شود که نوعی پرچ است.

سپس این قطعات دایروی برای آبکاری و شست و شو با سود و اسید می روند تا جرم و روغن آن گرفته شود و سطح آن برای رنگ آماده شود.

در مرحله آخر قطعات دریچه گرد مشبک وارد کوره رنگ الکتروستاتیک می شود و به رنگ مورد سفارش مشتری در می آید.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 4.9 / 5. 10

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت