دریچه خورشیدی

دریچه خورشیدی با نام انگلیسی Circular(Round) Ceiling Diffuser یکی از انواع دریچه های گرد می باشد. نام این دریچه با الهام از نوع تابش اشعه های خورشید انتخاب شده است.

دریچه های خورشیدی در ساختار یک صفحه مربع شکل، که داخل این صفحه مربع شکل با انواع اشکال مدور هندسی دکوراتیو تولید میشوند. دریچه گرد خورشیدی با استفاده از قالب های مخصوص تراشکاری و تحت فشار دستگاه های پرس پانچ می شود. مجاری ایجاد شده بر روی سطح داخلی صفحه های دریچه عملیات دمش و مکش جریان هوا را به خوبی به صورت گردابی در دهانه انشعاب کانال هوا انجام می دهند.

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

به دلیل شکل و طراحی خاص پره این دریچه ها، هوای ورودی به فضای تهویه شده به صورت گردابی (چرخشی) در می آید. در نتیجه آن همانند دریچه های سقفی گرد تخت و برجسته هوای خروجی از این دریچه ها به صورت همگن در 360 درجه پخش می شود.

همچنین به دلیل اختلاط زود هنگام هوای دمیده شده از دریچه گردابی با هوای محیط تهویه شده (اختلاط در طول پرتاب کم) هوای خروجی از دیفیوزر با هوای اتاق به سرعت هم دما می شوند که باعث افزایش میزان آسایش در محدوده مورد استفاده می گردد.

دریچه خورشیدی

انواع دریچه خورشیدی

این دریچه اغلب بصورت تایلی در داخل حفره سقف کاذب، بصورت ترکیبی با پلنیوم باکس، جاسازی و نصب می شود. این دریچه های سقفی در دو نوع دریچه گرد خورشیدی سقفی و دریچه سقفی تایلی تولید و به بازار ارائه می شوند. این دریچه ها هنگامی که به صورت تایلی در داخل حفره سقف کاذب قرار می گیرد، و یا زمانی که در یک قاب مربعی شکل محصور می شود به نام دریچه خورشیدی تایلی یا آرمسترانگ شناخته میشوند.

برای مشاهده تمام محصولات مشابه حتما از صفحه دریچه گرد بازدید نمایید.

دریچه سقفی گرد خورشیدی RD735

کاربرد دریچه های خورشیدی (دریچه های گردابی)

از دریچه های خورشیدی در ساختمان های تجاری، اداری، منازل مسکونی و در حالت کلی در فضاهایی که ارتفاع سقف در محدوده بین 4 تا 6.2 متر می باشد میتوان استفاده کرد. این مدل از دریچه تهویه هوا با حداکثر میزان کارایی خود جریان هوا را به صورت ثابت و متغیر، و حتی گاهی از مواقع که میزان حجم جریان هوا از حداکثر این میزان به حداقل آن کاهش پیدا می کند بهترین عملکرد را خواهد داشت.

کاربرد دریچه خورشیدی گرد

از دریچه های گردابی یا خورشیدی، هم برای هوای رفت و هم برگشت هوا میتوان استفاده کرد. در دریچه خورشیدی که برای برگشت هوا استفاده میشود با در نظر گرفتن سرعت ، روی سطح دریچه و انجام محاسبات دقیق برای بدست آوردن اندازه و تعداد سوراخ های پانچ روی سطح آن، امکان حرکت ملایم هوا از روی دریچه، برای جلوگیری از هرگونه صدای اضافی، برای حفظ سطح مطلوب صدای داخل محیط در حد امکان میسر می گردد.

استفاده از دریچه خورشیدی در اتاق های تمیز

کاربرد ویژه دریچه گرد خورشیدی در اتاق های تمیز یا Clean Room در مکان های درمانی می باشد. برای استفاده در اتاق های تمیز این دریچه ها به وسیله یک پلنیوم باکس یا باکس هوا به علاوه فیلتر به مجرای اصلی کانال هوا متصل می شوند. در مواقع استفاده از فیلتر در دریچه خورشیدی می بایست فیلتر در پشت بدنه پلنیوم باکس تعبیه شود تا قابل تعویض باشد.

در واقع برای تأمین بهینه هوای مورد نیاز و تعداد دفعات تعویض هوا، و همچنین تخلیه آن از داخل محیط اتاق تمیز، از شبکه های مخصوص داخلی دریچه گرد خورشیدی و دیگر انواع آن استفاده میشود تا بهترین شرایط برای گردش هوا فراهم آید.

دریچه گردابی سقفی در اتاق های تمیز

در اتاق های تمیز تولید دارو که کمترین درجه از تمیزی را دارند روش متداولی از ترکیب استاندارد هوای تمیز ورودی با هوای غیر تمیز موجود در فضا ، مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد چنین سیستمی بر مبنای رقیق سازی هوا می باشد. دریچه های خورشیدی دقیقا برای رسیدن به همین هدف مورد استفاده قرار میگیرند.

دستیابی به یک ترکیب هوای مناسب و رقیق شده هوا در Clean Room ها ، تنظیم سرعت و جریان هوای ورودی که منجر به تهویه مطبوع و بهینه توسط این دریچه ها انجام میشود.

مزایای دریچه گردابی

بهره گیری از تیغه های خود نگهدارنده ، که با خم کاری و برش در سطح دریچه خورشیدی تعبیه میشود، باعث ایجاد یک سیستم واحد و یکپارچه در بدنه آن میشود. در نتیجه شستشو و نظافت آن بسیار آسانتر از دریچه های مدل قدیمی و سنتی می باشد.

از دیگر مزایای دریچه های گردابی یا خورشیدی می توان به طول پرتاب و سرعت مناسب و ظرفیت دبی هوای بالا اشاره کرد.

جنس ساخت دریچه های خورشیدی

دریچه خورشیدی که به آن دریچه گردابی نیز گفته میشود اغلب از جنس آلومینیوم یا استنلس استیل بوده و بدون دمپر پشت دریچه ای و با فیلتر باکس یا پلنیوم پشت دریچه ای، با عمقی بیشتر از پلنیوم باکس های دریچه های معمولی طراحی و ساخته میشود. از لحاظ پوشش نهایی نیز از انواع مختلف رنگ های پودری الکترو استاتیک (در نوع آلومینیومی) استفاده میگردد.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 4.2 / 5. 6

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت