فیلتر باکس

فیلتر باکس مجموعه کاملی از تجهیزات خروجی یا ورودی هوا از آخرین نقطه انشعاب هوا می باشد. بدنه اصلی آن شامل یک باکس هوا (پلنیوم باکس) از جنس ورق استیل یا ورق گالوانیزه با پوشش رنگ کوره ای استاتیک ، در ابعاد متنوع و استاندارد می باشد.

این نوع فیلتر باکس هوا که در حقیقت یک باکس فلزی مخصوص پخش هوای تصفیه شده است، در پشت دریچه های هوا نصب می شود و مخصوص فیلترینگ هوای اتاق های عمل یا کلین روم ها می باشد.

دسته‌بندی:

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

فیلتر باکس ها شامل بدنه اصلی یا همان پلنیوم باکس، فیلتر، داکت ورودی و دیفیوزر سقفی می باشند. جنس این محصول معمولا از گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک و یا استنلس استیل می باشد. کمفیل باکس به شکل استاندارد در ابعاد 60 سانتی متر در 60 سانتی متر و به صورت تایلی ساخته می شود و معمولاً در پشت دریچه های خورشیدی یا دریچه های سقفی چهار طرفه نصب می گردد. لازم به ذکر است که هنگام نصب این باکس هوا، قبل آن یک طوقه می خورد تا لوله فلکسی به باکس وصل شود.

از دیگر اجزای تشکیل دهنده باکس فیلتر هوا، دریچه خورشیدی می باشد. وظیفه این دریچه توزیع متناسب هوا در محیط می باشد. دریچه خورشیدی در دهانه خروجی فیلتر باکس تعبیه می گردد و از پرتاب هوا بصورت ناهمگن، عمودی و غیر متناسب جلوگیری می کند. با پرتاب چرخشی هوا از طریق این دریچه، هوای فیلتر شده با شتاب و فشار معقول و متناسب به تمام نقاط محیط فضای اتاق تمیز هدایت میگردد.

دریچه خورشیدی در این محصول را هم بصورت بدون فریم و با بدنه اصلی با قابلیت نصب در سقف کاذب در محل مورد نیاز نصب می کنند و هم بصورت نصب با فریم .

از جمله قطعات دیگر در بدنه فیلتر باک، داکت ورود یا خروج هوا می باشد که در کنار یا بالای بدنه تعبیه می شود. این قطعه وظیفه ورود یا خروج هوا به داکت اصلی هواساز را به عهده دارد.

فیلتر باکس هوا

کاربرد فیلتر باکس

دریچه های ورودی، دریچه‌های خروجی و دریچه های برگشت هوا مورد استفاده در اتاق تمیز باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند که به خوبی هوابند شده و همچنین بدون درز باشند. دریچه های ورودی هوا باید قادر باشند هوا را به خوبی و در جهت مناسب در اتاق تمیز توزیع نمایند.

فیلتر باکس ها معمولاً در آخرین نقطه ورود یا خروج هوا از کانال نصب می شوند تا بتوانند هوا را در جهت مناسب در یک اتاق تمیز پخش کنند. این باکس های توزیع هوا بر روی سقف اتاق تمیز نصب می شوند و بسته به نوع کلین روم مورد استفاده و کلاس اتاق تمیز از فیلتر های هپا یا APA در آن استفاده می شود.

بیشترین کاربرد استفاده از باکس فیلتر هوا را می‏توان در زمینه کاهش صدا تعبیه چند ورودی یا خروجی هوا یا تمیز کننده هوا در نظر گرفت. با استفاده از آنها و نصب فیلترهای مورد نیاز متناسب با نوع کاربری در مسیر هوای ورودی میتوان از آلودگی محیط جلوگیری و مانع از کم شدن عمر مفید فن شد. در زیر به نمونه هایی از مکانهایی که از فیلتر باکس میتوان بهره گرفت اشاره شده است:

  • صنایع دارویی
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع بیوتکنولوژی
  • صنایع غذایی
  • صنایع میکروالکترونیک
  • صنایع تجهیزات پزشکی
  • آزمایشگاه و مراکز تحقیقاتی
  • مراکز درمانی و بیمارستانها

فیلترهای مورد استفاده در فیلتر باکس

داخل کمفیل باکس ها از فیلتر هپا که یک فیلتر سه لایه است، استفاده می شود. سه لایه این فیلتر های هپا متشکل از یک فیلتر رطوبت گیر، یک فیلتر مخصوص گرد و خاک گیر و یک تصفیه کننده جریان هوا می باشد. به این ترتیب گاز های مضر و آلوده ای مانند دی اکسید کربن، مونوکسید کربن و نیتروژن و دیگر ذرات معلق در هوا، ترکیبات عالی فرار، عوامل آلرژی زا و ویروس ها از هوای داخل کانال حذف می گردد.

قیمت فیلتر باکس

قیمت فیلتر باکس در شرکت صنعتی رحمتی از رقم 3.000.000 تومان شروع می شود و بسته به ابعاد آن بالاتر می رود. البته این قیمت متعلق به تاریخ بهمن 1402 بوده و بدیهی است با نوسانات قیمت ارز قابل تغییر است. چرا که با بالا رفتن قیمت فیلتر هپا اتاق عمل، قیمت این کمفیل باکس ها هم افزایش پیدا می کند.

در هر صورت بهتر است جهت اطلاع از قیمت دقیق کمفیل باکس ها با کارشناسان فروش شرکت صنعتی رحمتی تماس برقرار کنید.

قیمت فیلتر باکس

نکاتی درباره کمفیل باکس ها

فیلتر باکس ها معمولاً از جنس گالوانیزه ساخته می شوند و با رنگ الکترو استاتیک سفید رنگ زده می شوند. انتخاب فیلتر مناسب برای فیلتر باکس که متناسب با کلاس اتاق تمیز باشد، با اهمیت ترین موضوع در کاربرد این محصول می باشد. عدم رعایت این موضوع در اتاق های تمیز مثل اتاق های عمل که نیاز به فیلترینگ ویژه ای دارند می تواند مشکلات جدی را بوجود بیاورد.

ورودی داکت هوای کمفیل باکس می تواند به دمپر تنظیم هوای دستی یا برقی مجهز باشد. این دمپر باعث می شود فشار هوای ورودی به داخل حجم فیلتر باکس به میزان دلخواه، تنظیم، یا مسدود شود. فیلتر باکس با کاربرد ویژه ی خود، در واقع راه اصلی رسیدن به هوای تمیز در محیط های بهداشتی، با اتخاب روش صحیح فیلتراسیون هوا میباشد.

کاربردهای فیلتر باکس

ابعاد فیلتر باکس بر اساس استاندارد فیلترهای “هپا” و” الپا” ، برای هوابندی و نصب مطمئن دارای ۱۲ سایز متنوع می باشد که بر اساس مقاطع مورد نیاز، قابل ساخت می باشد. البته در صورت وجود ابعاد غیر استاندارد، این شرکت قابلیت تولید در ابعاد سفارشی را نیز دارد.

فیلتر باکس های تولیدی شرکت صنعتی رحمتی، قابلیت تعویض فیلتر از داخل یا خارج اتاق تمیز را دارند که بنا به سلیقه و سفارش کارفرما، نوع و روش تعویض فیلتر تعیین می گردد.

 

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 5 / 5. 2

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فیلتر باکس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

ورود به سایت