در ایام تعطیلات نوروز جهت هرگونه تماس و سفارشات با شماره موبایل فروش تماس حاصل فرمایید.

جت دیفیوزر

دریچه جت دیفیوزر یا به اصطلاح دریچه گرد کروی مناسب فضاهایی می باشد که نیاز است انتقال هوا به مسافت های دور از محل خروج هوا انجام شود. برای ارتفاع های بلند جهت هدایت باد با سرعت بالا به سمت پایین راه حل ارائه شده توسط کارخانه صنعتی رحمتی دریچه سقفی کروی می باشد.

جت دیفیوزر با استفاده از کاهش و افت مقطع افزایش سرعت جریان هوا و همچنین کنترل جریان هوا باعث افزایش طول پرتاب می شود.

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

کاربردهای دریچه جت دیفیوزر

این دریچه ها هوا را به صورت پرتابی توزیع میکنند. جت دیفیوزر ها در داخل دیوارها و یا سقف ها نصب می شوند و جنس آنها از آلومینیوم می باشد. جت دیفیوزر در مکان هایی مثل تالارها هتل ها سالن های ورزشی مجتمع های پذیرایی کارخانه های صنعتی و… کاربرد دارند. دریچه جت دیفیوزر قابلیت نصب دمپر را دارا می باشند و از آن با نام های دریچه کروی و دریچه پرتاب بلند نیز یاد میشود.

از اين نوع دريچه با کاربردهای مختلف می توان به عنوان جت ديفيوزر، جت اسپات، اسپات ديفيوزر با قطرهای 40 تا 200 ميليمتر و طول پرتاب 5 تا 36 متر، استفاده کرد. اين نوع دريچه جهت پرتاب هوا در ارتفاع بالای 5 متر همانند سالن های ورزشی ، تالار ها ، هتل ها ، سوله ها و… کاربرد دارد و بصورت پرتاب مستقيم عمل می کند. با توجه به نوع نیاز و سفارش میتوان این محصول را در قطر های مختلف برای مکان های مختلف سفارشی سازی کرد. دریچه های گرد کروی بصورت تکی و چند المان نيز نصب می گردد و با توجه به مکان نصب و نوع کاربری می توان بصورت باکسی نيز نصب کرد.

کاربرد دریچه کروی

ویژگیهای دریچه کروی

دهانه خروجی هوا نیز در این مدل از دریجه ها از حالت هم محور قابلیت 30 درجه تغییر زاویه خروجی را در تمام جهات دارا می باشد. با استفاده از این قابلیت علاوه بر توانایی دهش جریان هوا به نقطه دلخواه می توان در فصل های سرد و گرم سال جهت دهش دریچه بر اساس دهش باد گرم (پرتاب روبه پایین به دلیل طبیعت بالارونده هوای گرم) و باد سرد (پرتاب رو به بالا به دلیل طبیعت پایین رونده هوای سرد) تغییر داد. جت دیفیوزرها در قطرهای استاندارد 100-125-160-2-250 -315-400 و … جهت هوادهی 54 تا 1440 متر مکعب بر ساعت و قابلیت تنظیم جهت خروج جریان از -30 تا +30 از جنس ورق آلومینیوم با کیفیت طراحی و ساخته میشوند.

دریچه کروی در زیر مجموعه دریچه های گرد قرار دارد که هم می توان آنرا بر سطوح سقف (بصورت سقفی) و هم سطوح دیوارها (بصورت دیواری) نصب و تعبیه نمود. جنس این محصول از آلومینیوم است و بنا به شکل خاصش به دریچه کروی و دریچه تخم مرغی هم معروف است.

دریچه کروی از یک قاب گرد و یک کُره ای میان تهی که در نشیمنِ گرد فریم امکان غلتیدن دارد تشکیل شده است. با توجه به میزان حداکثری پرتاب هوا توسط این دریچه و قابلیت تنظیم این پرتاب در زاویه ۱۸۰ درجه نسبت به اطراف ،باعث شده که علاوه بر خصوصیت دکوراتیو بودن، دارای ویژگی تنظیم هوای بسیار ساده هوا در تمامی جهت ها باشد.

با توجه به امکان ریزش و پرتاب هوای داخل کانال با استفاده از جت دیفیوزر، با برد زیاد، لذا دیگر نیازی به استفاده از انشعابات متعدد و نزدیک به هم در مسیر هوا نمی باشد. امکان تغییر مسیر پرتاب هوای حداکثری در زوایای چندگانه نیز از ویژگی های منحصر به فرد این دریچه ها می باشد. انواع دیگر دریچه گرد، دارای این ویژگی نیستند و این تنها دریچه کروی است که دارای چنین خصوصیت مهمی می باشد. به دلیل آزاد بودن مسیر عبور هوا از قسمت میان تهی مغزی، سرعت جریان هوا در زمان خروج از دهان به بیشترین میزان افزایش می یابد.

مشخصات دریچه گرد کرویدر صورتی که دریچه جت دیفیوزر بصورت دیواری نصب شود با تغییر مسیر قیمت کروی، به سمت بالا یا پایین،در فصول مختلف سرد و گرم، می توان راندمان سیستم تهویه مطبوع را به دلخواه بالا برد. این دریچه ها هم می تواند بصورت تکی و هم بصورت ترکیبی در دهانه ی انشعابات گرد و چهارگوش، با اشکال دکوراتیو نصب شوند. ظاهر زیبا و شیک دریچه های کروی باعث استفاده آن در فضاهای مختلف از جمله در محیط های نمایشگاهی و سالن ها با کاربری های عمومی و خصوصی و موارد مشابه گردیده است. ساختار ایرودینامیکی آن نیز باعث عبور هوا از معبر هوا بصورت متوازن و یکنواخت و در نتیجه عدم بروز صدا و زوزه باد در زمان خروج هوا می شود.

در شرکت صنعتی رحمتی کلیه سطوح داخلی، بیرونی و میانی دریچه جت دیفیوزر با پوشش رنگ پودری استاتیک  کوره ای بصورت کامل پوشانده می شود. پوشش رنگی دریچه در کدهای متنوع و مختلف هم باعث محافظت آن در برابر خوردگی و ضربه میشود و هم باعث تناسب رنگ نما، با نمای محیط مربوطه می شود.

موارد کاربرد دریچه کروی بیشتر در مکان هایی با ارتفاع بلند مثل سالنهای سینما،تئاتر، آمفی تئاتر، سالنهای کنسرت، نمایشگاهها، تالارهای پذیرایی و گردهمایی، کارخانجات، شوروم ها و… می باشد. مهمترین دلیل این امر نیز امکان پرتاب هوای زیاد دریچه کروی در این محیط های مرتفع می باشد.

برای مشاهده تمام محصولات مشابه حتما صفحه دریچه گرد را مشاهده و بررسی نمایید.

طراحی و ساخت جت دیفیوزر

دریچه های جت دیفیوزر مانند اغلب دریچه های هوا از جنس آلومینیوم ساخته می شود و دارای سه بخش میباشد. اولین قسمت دریچه کروی قسمت لوله ای یا استوانه ای است که در نمای پشتی قرار دارد. این قطعه در داخل لوله ی کانال هوا قرار گرفته و هوای دهانه انشعاب را به سمت قسمت مرکزی یا کروی شکل هدایت می کند. بخش دوم خود دریچه می باشد که درون نشیمن گاه گرد قرار گرفته و با چرخش خود در این قسمت وظیفه تنظیم هوای عبوری را به عهده دارد.

قطعه سوم که شامل نمای بیرونی دریچه جت دیفیوزر است بصورت دکوراتیو بر روی قطعات دیگر نصب و نامی زیبا و دکوراتیو به این دریچه می دهد. لازم به ذکر است دریچه جت دیفیوزر هم بصورت با جای پیچ و هم بصورت پیچ مخفی قابل تولید است. نمونه پیچ مخفی شکیل تر است و به همین دلیل بیشتر مورد اقبال کارفرمایان و خریداران قرار گرفته است. با توجه به جنس فلزی این محصول که از آلومینیوم است از آن در سیستم های سرمایشی و گرمایشی، بدون محدودیت می توان استفاده کرد.

طراحی و ساخت جت دیفیوزر

با توجه به کم شدن تعداد انشعابات خروجی هوا با کاربرد دریچه کروی، لذا ایجاد انشعابات هوا با این روش به حداقل رسیده و از تعدد کاربرد دریچه های خروجی کاسته شده و این موضوع در نهایت باعث کاهش هزینه های تمام شده با استفاده از دریچه کروی می گردد. بعضی مواقع نوع چیدمان و پارتیشن بندی فضاهای داخلی و نیز تداخل منابع نوری با انشعابات کانال هوا، امکان تعبیه دریچه هوا در هر نقطه ای متناسب با نیاز ما به حداقل می رسد، لذا دریچه کروی با توجه به امکان تنظیم مسیر خروج هوا در بیشترین جهات ،این مشکل را به بهترین وجه مرتفع نموده است.

مزایای استفاده از دریچه کروی

  1. طراحی آیرودینامیک و دکوراتیو
  2. قابلیت نصب آسان دریچه های جت دیفیوزر بر روی انشعابات کانال گرد و چهارگوش با چیدمان های متنوع .
  3. افزایش سرعت و طول پرتاب جریان هوا .
  4. دریچه های کروی می توانند هم بصورت تکی و هم به شکل ترکیبی بر روی دهانه انشعابات خروجی هوا نصب شوند.
  5. تنظیم فشار و مسیر خروج هوا در مدار 180 درجه.
  6. استفاده از آلومینییوم در ساخت بدنه برای ایجاد مقاومت بیشتر در برابر خوردگی.
  7. متعادل کردن فشار سیستم کانال کشی به دلیل کم بودن سطح مقطع خروجی.
  8. امکان نصب به صورت سقفی یا دیواری، با توجه به معماری محیط نصب.

نصب دریچه های جت دیفیوزر

برای نصب دریچه های جت دیفیوزر یا همان کروی گرد، در محل هایی که نازلها بصورت افقی نصب شده باشند، برای بهینه سازی شرایط توزیع هوا در فصول گرم و سرد نازلها را به سمت پایین یا بالا منحرف میکنند. در ادامه چند نکته در این مورد ذکر شده است.

  •  اگر هوای دمیده شده با هوای محل هم دما باشد نازل ها بصورت افقی تنظیم می شوند.
  • اگر هوای دمیده شده سردتر از هوای محل باشد (فصول گرم) نازلها به سمت بالا تنظیم می شوند.
  • اگر هوای دمیده شده گرم تر از هوای محل باشد (فصول سرد) نازلها به سمت پایین تنظیم می شوند.

نصب دریچه جت دیفیوزر

قیمت جت دیفیوزر

مانند تمام دریچه های تولید شرکت صنعتی رحمتی نمیتوان یک لیست قیمت را به عنوان قیمت دریچه جت دیفیوزر در این بخش اعلام کرد. قیمت نهایی بستگی به عوامل متعددی از جمله تعداد سفارش، رنگ مورد نیاز، ابعاد، قیمت روز مواد اولیه و … بستگی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات کاملتر با مشاورین مرکز فروش شرکت تماس حاصل کنید.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 5 / 5. 5

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت