در ایام تعطیلات نوروز جهت هرگونه تماس و سفارشات با شماره موبایل فروش تماس حاصل فرمایید.

دمپر موتوری

دمپر موتوری برای قطع و وصل کردن هوا یا کنترل کردن جریان هوا بین مسیر بکار میرود. دمپر موتوری یک دریچه یا صفحه فلزی است که جریان هوا در داخل کانال، دودکش، هواساز یا دیگر تجهیزات کنترل هوا را مسدود یا تنظیم می کند.

از یک دمپر بین کانال موتوری می توان به منظور قطع کردن سیستم تهویه هوای مرکزی (گرمایش یا خنک کننده) در اتاقی که از آن استفاده نمی شود و یا تنظیم درجه حرارت و کنترل هوا از اتاقی به اتاق دیگر استفاده نمود.

دسته‌بندی‌ها: , برچسب:

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

شرکت صنعتی رحمتی توانسته است دمپر موتوری را به صورت گرد و مربع تولید و به بازار صنعت ارائه نماید. دمپر کانالی موتوری به صورت پره موازی و پره هفتی هشتی ارائه میشود. موتوری که در محصول استفاده شده پره های دمپر را به صورت کاملا باز و کاملا بسته در می آورد.

استفاده از ورق های گالوانیزه و الکتروموتور های باکیفیت زیمنس از برند بلیمون در شرکت صنعتی رحمتی، جزء امتیازات ویژه دمپرهای موتوری این شرکت است. به خصوص که این برند یک نوع دمپر ضد آتش نیز تولید می کند که IP الکترو موتور های آن بالا است. لازم به توضیح است که ضخامت ورق این دمپرهای موتوری در ابعاد کوچک و متوسط در حد 1 میل بوده و در ابعاد بزرگتر به تناسب افزایش ابعاد، بیشتر می گردد.

دمپر موتوری

بدیهی است هر چه ابعاد دمپر موتوری بیشتر شود، قدرت الکتروموتور متصل به آن نیز باید قوی تر باشد و در نتیجه قیمت آن محصول بالاتر می رود. با این وجود در کارخانه رحمتی بیشتر از دو موتور 18 ولت و 24 ولت و 5 نیوتن به بالا استفاده می شود.

ویژگی خاص دمپرهای مابین کانال کارخانه رحمتی چه نوع دستی آن، و چه دمپرهای موتوری، آن است که از یک درزگیر پلاستیکی در لبه های دمپر استفاده می شود که به صورت یک هوابند کامل عمل می کند و اجازه ورود و خروج ذره ای هوا به داخل فضای اتاق را نمی دهد. دمپر موتوری نیز از بهترین جنس تولید شده ورق گالوانیزه گرم میباشد. نکته قابل توجه این است که در بین پره های دمپرها عایق های نسوز الاسترومیکی استفاده میشود.

این دمپر یکی از انواع دمپر بین کانالی محسوب میشود که توسط شرکت صنعتی رحمتی تولید میشود.

کاربرد دمپر موتوری

دمپر کانال‌ها وسیله ای برای متوقف کردن یا تنظیم جریان هوا در کانال‌ها هستند. ممکن است دمپر روی خط اصلی کانال هوا قرار گیرد و یا ممکن است روی هر خط فرعی اتاق به اتاق دمپر کانال قرار گیرد تا هوای ورودی به اتاقی که بلا استفاده است مسدود گردد و یا هوای ورودی (هوای گرم یا سرد) به هر اتاق تنظیم گردد. دمپر کانال ها به دو روش دستی و اتوماتیک تنظیم می شوند. دمپرهای موتوری بوسیله موتوری که روی فضای بیرونی دمپر تعبیه شده است تنظیم می شوند.

کاربرد های دمپر موتوری را می توان به صورت کلی تحت سه گروه زیر تقسیم بندی نمود:

  1. کنترل جریان هوا در سیستم های تهویه مطبوع : اولین و مهم ترین کاربرد دمپر های موتوری برای کنترل میزان هوای ورودی و خروجی از سیستم های تهویه مطبوع است که موجب بهبود عملکرد سیستم هوادهی شده و آسایش بیشتری را برای افراد ساکن در ساختمان فراهم می کند.
  2. کنترل جریان هوای گرمایشی و سرمایشی ورودی به فضا : دمپر های برقی برای کنترل میزان هوای گرم یا سرد ورودی به آپارتمان هم مورد استفاده قرار می گیرند. تا در نتیجه دمای مطلوب و مناسب در محیط ایجاد کنند.
  3. مهار آتش و دود در سیستم های اعلام حریق و آتش نشانی : سومین کاربرد دمپر های موتوری کنترل جریان هوا، دود و آتش در سیستم های اعلام حریق است تا در هنگام آتش سوزی های احتمالی از انتشار دود و آتش به اتاق های دیگر جلوگیری شود و ایمنی افراد و تجهیزات یا دستگاه های موجود در آن فضا حفظ گردد.

کاربرد دمپر موتوری

انواع دمپر موتوری

پر فروش ترین دمپر های موتوری در شرکت صنعتی رحمتی عبارتند از سه مدل زیر:

  1. دمپر بادی یا وزنی که ممکن است با موتور یا بدون موتور باشد. در این نوع دمپر با روشن و خاموش شدن دیفیوزر پره های دمپر باز و بسته می شود. قاب این مدل دمپر گالوانیزه بوده و پره هایش آلومینیوم است و در صورت درخواست مشتری به آن لوله اتصال زده می شود. این مدل ممکن است با رنگ یا بدون رنگ باشد که در صورت درخواست، رنگ الکتروستاتیک کوره ای زده می شود.
  2. دمپر های ما بین کانال که خود بر دو نوع ضد دود و ضد آتش هستند و ممکن است دستی یا موتوری باشند. از لحاظ شکل ظاهری دمپر های ضد دود و ضد آتش با هم تفاوتی ندارند.
  3. دمپر های گرد پروانه ای که پشت دریچه های گرد نصب می شوند.

همان گونه که استحضار دارید در حالت کلی دمپرهای موتوری دمپرهای ما بین کانال هستند که وظیفه کم و زیاد کردن جریان هوا را بر عهده دارند.  با این وجود در کارخانه صنعتی رحمتی سه نوع دمپر تولید می شود:

  1. دمپر موتوری بادی که بالای شفت آن موتور قرار می گیرد.
  2. مپر دستی که به جای موتور، دستگیره تعامل درجه هوا دارد.
  3. دمپر فیوزی یا فایر دمپر که دارای فیوزی است که هنگام برخورد حرارت به آن، دمپرها به سرعت بسته شده و به روی هم چفت می شوند. این نوع دمپر ها در حقیقت به عنوان دمپر دود عمل می کنند. یعنی برای جلوگیری از ورود دود به داخل اتاق مورد نظر استفاده می شوند.
    در مواردی نیز سازمان آتش نشانی جهت امنیت ساختمان های حساس با تجهیزات مهم و استراتژیک دستور می دهد که بین کانال ها، فایر دمپر نصب شود. تا زمانی که در اثر سانحه ای یک اتاق آتش می گیرد، آن فایر دمپر مانع ورود دود و آتش به داخل اتاق های دیگر شود. به این صورت که فایر دمپر فیوز هایی دارد برای اطفاء حریق که با حرارت بسته می شوند.

ویژگیهای دمپر بین کانال موتوری

  • ساخته شده از جنس ورق كربن استیل، ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم و استنلس استیل
  • قابلیت ساخت در دو شكل پره تك جداره و دو جداره ایرفویلی با دو شكل حركتی موازی و مخالف
  • قابلیت ساخت از ورق با ضخامتهای 0.5 تا 10 میلیمتر

ویژگیهای دمپرهای موتوری

مراحل ساخت یک دمپر موتوری

مراحل ساخت دمپر موتوری در کارخانه های دریچه سازی عموماً به این صورت است:

  1. در ابتدا طبق درخواست مشتری و بر اساس ابعاد ارسالی، ورق های گالوانیزه با ضخامت مناسب برشکاری می شوند.
  2. سپس برش گوشه ها و لبه ها انجام می شود که در اصطلاح فنی به آن فارسی بر گفته می شود. پس از زدن فارسی بر، ورق ها به هم متصل می شوند و قاب دمپر مونتاژ می شود.
  3. در مرحله بعد انتهای پره ها بوش زده می شود و خمکاری بر روی آن ها انجام می شود. سپس سر و ته پره ها را جای پیچ می زنند، سوراخ کاری می کنند و پره ها بوش زده می شود. بعد پره ها را به وسیله شفت به هم وصل می کنند و داخل قاب مربوطه مونتاژ می کنند. خوب است بدانید که معمولاً یکی از شفت ها بلندتر بوده و از دهانه قاب بیرون می زند. روی آن قسمت یک ورق می خورد تا بر روی آن ورق، الکتروموتور نصب گردد. شفت ها با روشن و خاموش شدن موتور حرکت می کنند و با چرخیدن شفت تمام پره ها باز و بسته می شوند.
  4. در نهایت در صورت درخواست مشتری، قاب فلزی دمپر و پره های آن رنگ زده می شود. این رنگ در کارخانه صنعتی رحمتی از نوع الکتروستاتیک و کوره ای می باشد.

قیمت دمپر موتوری

همان طور که اشاره کردیم هر دمپر موتوری از دو جزء تشکیل شده است. بنابراین قیمت نهایی متاثر از قیمت ابعاد و ضخامت ورق گالوانیزه به کار رفته در ساخت آن و قیمت الکتروموتور متصل به آن است. در کنار این موارد لازم است بدانید که بخش عمده قیمت یک دمپر موتوری ناشی از قیمت الکتروموتور آن است و توان الکتروموتور به کار رفته هم بستگی به ابعاد دمپر و ضخامت ورق آن دارد.

به همین دلایل به صورت قطعی نمی توان یک قیمت ثابت برای دمپر های موتوری ارائه داد. با این وجود می توان گفت قیمت کوچکترین موتور ها از 3 الی 4 میلیون تومان آغاز می گردد و قیمت قاب فلزی آن نیز در شرکت صنعتی رحمتی از هر اینچ  2000 تومان محسوب می شود. با این تفاسیر می توان گفت قیمت این دمپدها از 5 الی 6 میلیون تومان شروع می شود و بالاتر می رود.

بنابراین برای محاسبه قیمت دمپر موتوری مورد نظر خود بهتر است ابعاد آن را در واحد اینچ در عدد 2000 تومان ضرب کنید و سپس قیمت الکتروموتور را به آن اضافه نمایید تا قیمت نهایی به دست بیاید.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 5 / 5. 5

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دمپر موتوری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 6 =

ورود به سایت