دریچه دیواری آهنی

یک نوع از دریچه های هوادهی که بیشتر به عنوان دریچه های کولری در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، دریچه دیواری آهنی است که البته قدیمی ترین نوع دریچه و مناسب ترین مدل برای کولرهای آبی است.

البته این مدل دریچه برای استفاده در سایر سیستم های سرمایشی و گرمایشی مانند داکت اسپلیت نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به علاوه این مدل دریچه کولر می توانند در دو نوع با دمپر و بدون دمپر ساخته شوند.

دسته‌بندی‌ها: ,

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

دمپر هوا به صورت یک اهرم دستی در کنار این دریچه قرار می گیرد و می تواند پره ها را به صورت کاملاً بسته یا کاملاً باز در بیاورد و جریان هوای خروجی از دریچه را کاملاً مسدود نماید. این ویژگی به خصوص برای دریچه هایی که در اتاق های خواب ساختمان های مسکونی کار گذاشته می شوند، مزیت کاربردی به شمار می آید.

لازم است بدانید که اگر چه متریال آهن نسبت به خوردگی و رطوبت آسیب پذیر است، اما این مدل دریچه در کارخانه صنعتی رحمتی با استفاده از رنگ کوره ای الکتروستاتیک در کوره های رنگ در دمای بالا، رنگ زده شده و به صورت کاملاً مناسبی پوشش دهی می شود. به این ترتیب دریچه های رنگ شده آهنی نهایی کاملاً ضد زنگ و با کیفیت بوده و در مقابل آب و رطوبت مقاوم هستند.

مزایا و معایب دریچه دیواری آهنی

  • اولین مزیت دریچه های دیواری آهنی استقامت و استحکام بالای متریال آهن نسبت به آلومینیوم است. این مزیت به ویژه در ابعاد بالاتر دریچه خود را بیشتر نشان می دهد و پر اهمیت تر می شود.
  • مزیت دوم این مدل دریچه های هوادهی، قیمت مناسب آن ها است که به خصوص در پروژه های تعداد بالا و برای پیمانکاران ساختمانی اهمیت بسیار ویژه ای پیدا می کند.
  • حتی مزیت رنگ خور بودن این دریچه ها موجب شده که قابلیت هماهنگ کردن رنگ این دریچه ها با رنگ دیوار ها وجود داشته باشد و همین قضیه موجب محبوبیت بیشتر آن گردیده است.
  • شاید بتوان گفت تنها عیب دریچه های دیواری آهنی، هوابند نشدن کامل آن ها در فصول سرد سال است که از آن ها استفاده نمی شود. به همین دلیل در صورتی که در زمستان ها درپوش مناسب بر روی آن ها قرار ندهیم، انرژی گرمایی داخل ساختمان از کانال دریچه ها هدر می رود. خوشبختانه راه جلوگیری از این مشکل نیز بسیار ساده بوده و آن استفاده از یک درپوش هوابند بر روی دریچه است. حتی می توان به سادگی دریچه ها را به صورت دستی پوشاند و آن ها را نسبت به ورود هوای سرد در فصول زمستان کاملاً عایق بندی نمود.

کاربرد دریچه دیواری آهنی

کاربرد دریچه دیواری آهنی

کاربرد دریچه های دیواری آهنی استفاده جهت هدایت هوا و مسدود کردن جریان هوا ،کولرهای آبی و سایر دستگاههای هواساز می باشد. بهترین گزینه برای مصارف خانگی بوده و دارای قابلیت بالا جهت هدایت هوا و مسدود کردن جریان هوا می باشد. بیشترین کاربرد این دریچه ها برای کولرهای آبی است.

طراحی دمپرهای تعبیه شده به صورتی است که در آن واحد وظیفه هدایت و همچنین باز و بسته شدن جریان هوا را بر عهده دارد. پره افقی وظیفه تعیین جهت حرکت عمودی (چپ و راست) هوا و دمپرها راستای حرکت افقی (بالا و پایین) را کنترل می کند.

بازدهی هدایت هوا در دریچه دیواری رفت 76% است و قابلیت پرتاب باد تا 20 متر را دارا می باشد. فریم اطراف دریچه عموما به عرض 3 سانت تعبیه می شود اما گاهی اوقات جهت زیبایی و رعایت اصول فنی، برای فریم دور دریچه دیواری آهنی از ورق یا پروفیل 5 سانتی استفاده می شود.

شکل این دریچه ها میتواند به صورت چهارگوش مسطح تولید می شود و هم به صورت چهارگوش قوس دار. این دریچه ها از عرض 10 سانتیمتر به بالا و بدون محدودیت در ابعاد و در رنگهای مختلف متناسب با رنگ دیوار اتاق قابل ساخت می باشد. در رنگ آمیزی تمامی محصولات نیز از رنگ  الکترو استاتیک استفاده میشود.

دریچه های دیواری آهنی هم می تواند مستقیما به دهانه انشعاب کانال هوا که مماس به دیوار باشد متصل شود و هم می تواند به وسیله باکس رابط هوا به کانال اصلی هوا متصل شود.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. 0

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه دیواری آهنی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفت =

ورود به سایت