دریچه رایزر

در مهندسی تاسیسات و ساختمان، رایزر به لوله ای گفته می شود که با زاویه عمودی نسبت به سطح زمین نصب می گردد و در راستای ارتفاع دیوار کار گذاشته می شود. معمولاً در همه ساختمان ها از دو مدل رایزر برای عبور تاسیسات مکانیکی یا الکتریکی استفاده می شود و بسیار اهمیت دارد که این دو نوع رایزر هنگام استفاده جدا از یکدیگر قرار بگیرند. برای دسترسی و بازدید اینگونه تاسیسات به دریچه رایزر نیاز خواهید داشت.

از لحاظ جنس بدنه لوله های رایزر معمولاً از جنس گالوانیزه، آهن، یو پی وی سی یا پلی اتیلن ساخته می شوند که از بین آن ها لوله پلی اتیلن و یو پی وی سی کاربرد بیشتری دارد.

دسته‌بندی:

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

دریچه های بازدید رایزر یکی از انواع دریچه های بازدید تاسیسات است که امکان دسترسی اپراتور ها را به قسمت های مختلف سیستم برای تعمیرات یا بازدید های دوره ای رایزر ها، بدون قطعی کل سیستم پدید می آورد.

لازم به توضیح است که مدل های جدید دریچه بازدید رایزر در کارخانه صنعتی رحمتی با چنان دقت و کیفیتی تولید می شوند که در زیبایی نمای ظاهری ساختمان شما نیز تاثیر به سزایی می گذارند.

انواع دریچه رایزر

اگر بخواهیم انواع مدل های دریچه بازدید رایزر را از لحاظ جنس بدنه و ساختار معرفی کنیم، باید بگوییم که دو مدل دریچه آلومینیوم و آهنی از بهترین انواع این تولیدات هستند و هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند.

به عنوان مثال دریچه های بازدید رایزر آلومینیومی ضد زنگ‌ و مقاوم در برابر خوردگی بوده و به همین خاطر در مناطق مرطوب مانند شهر های شمالی کشور بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع دریچه بازدید رایزر

در عوض دریچه ‌های بازدید آهنی رایزر از دوام و استقامت بیشتری برخوردار بوده و در مقابل آسیب های محیطی ضد ضربه می باشند. به خصوص در سایز های بزرگ که مهم است، درب دریچه با گذشت زمان تاب برندارد. در عین حال باید در نظر داشته باشید که دریچه های آهنی وزن بالاتری نسبت به دریچه های آلومینیومی دارند.

از لحاظ مدل های ساخت دریچه بازدید رایزر باید گفت که این مدل دریچه بهتر است که از نوع لولادار سفارش داده شود. زیرا هم کاربری آن، ساده تر و سهل الوصول تر باشد و هم در اثر باز و بسته شدن های مکرر کیفیت خود را حفظ نماید.

ابعاد دریچه بازدید رایزر

قبل از هر موردی خوب است بدانید که به شکل کلی اندازه های این مدل دریچه ها به دلیل مرتفع بودن اندازه رایزرها، به صورت طول های بسیار بلندتر از سایر مدل های دریچه بازدید تاسیسات وجود دارد.
البته لازم به ذکر است که در کارخانه صنعتی رحمتی در همه ابعاد درخواستی و مطابق با اندازه های اعلامی مشتری، دریچه بازدید رایزر ساخته و تولید می شود.

با این وجود معمولی ترین سایز دریچه بازدید رایزر که تا کنون سفارش داده شده، از ابعاد 40*100 تا ابعاد 200 سانتی متر طول و بالاتر ارتفاع داشته است. به صورتی که گاهی اوقات دریچه های بازدید رایزر کل بلندای دیوار راهروی ساختمان را در بر می گیرند.

ابعاد دریچه بازدید رایزر

قیمت دریچه رایزر

در مورد قیمت این نوع دریچه ها باید بگوییم که قبل از هر آیتمی، جنس ورق این مدل دریچه تعیین کننده قیمت آن است. به این صورت که اگر دریچه بازدید رایزر خود را از جنس ورق آهنی سفارش دهید، قیمت بالاتری پیدا می کند، به نسبت زمانی که بخواهید همان دریچه را از جنس آلومینیومی سفارش بدهید. برای دیدن تمام مدلهای مشابه صفحه دریچه بازدید آلومینیومی را مشاهده و بررسی نمایید.  البته این اختلاف قیمت در سایز های بالاتر دریچه یا تعداد بیشتر سفارش، بیشتر خود را نشان می دهد.

فاکتور دوم تاثیرگذار بر روی قیمت این محصول، ابعاد دریچه بازدید رایزر شماست که مسلماً هر چه بیشتر باشد، بهای تمام شده آن بالاتر می رود. چرا که مساحت ورق به کار رفته در تولید آن دریچه بیشتر خواهد بود.

عامل سوم موثر در قیمت این مدل دریچه بازدید تعداد آن است که اتفاقاً بر خلاف آن چه مورد انتظار مشتری است، در سفارش های انبوه تر، بهای تمام شده هر واحد دریچه پایین تر از آب در می آید. زیرا ضایعات ورق کمتری برای تولیدکننده به وجود می آید و به این ترتیب قیمت هر یک عدد دریچه برای مصرف کننده به صرفه تر تمام می شود.

چند نکته قابل توجه در مورد دریچه رایزر

نکته ای که شاید تا این جای متن کمتر راجع به آن صحبت شده، یراق آلات به کار رفته در ساخت دریچه بازدید رایزر می باشد. در این خصوص توجه شما را به سه نکته ذیل جلب می نماییم:

  • لولای دریچه های بازدید رایزر را بهتر است از نوع لولای تخت سفارش دهید. زیرا این نوع لولا استقامت بیشتری داشته و به خصوص تناسب بیشتری با انواع دریچه های آهنی دارد.
  • قفل های این مدل دریچه بهتر است از نوع پروانه ای باشد. زیرا این نوع قفل ها بسیار بادوام هستند و باز و بسته کردن آن ها راحت تر صورت می گیرد.
  • پیشنهاد می گردد در مواردی که رایزرها در راهروی ساختمان هستند، از قفل های زیمنسی برای این مدل دریچه بازدید استفاده کنید. زیرا این نوع قفل، دسترسی افراد غیر مسئول را به رایزرها می بندد و تنها به فرد کارشناس که کلید را در دست دارد، اجازه بازدید و دسترسی به رایزرهای داخل دریچه را می دهد.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. 0

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه رایزر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 6 =

ورود به سایت