دریچه داکت اسپلیت

با توجه به افزایش کاربرد دستگاه داکت اسپلیت در سیستم های تهویه مطبوع محیط های مسکونی، تجاری، اداری و حتی صنعتی، انواع دریچه داکت اسپلیت نیز براساس نیاز تولید میشود. از دریچه بازدید داکت اسپلیت برای بازدید، تعمیر، سرویس و چکاپ دستگاه های داکت اسپلیت استفاده میشود. این دریچه در زیر دستگاه بر روی سقف کاذب نصب میشود و محل دسترسی نصاب و تعمیرکار دستگاه محسوب می شود.

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

این دریچه یکی از انواع دریچه بازدید محسوب میشود. دریچه های داکت اسپیلت بر حسب تناسب محیط و نیاز با متریال و در طرح های مختلف طراحی و تولید میشود. به لحاظ متریال این دریچه ها را میتوان از جنس آلومینیوم، چوب (ام دی اف) و پی وی سی تولید کرد.

دریچه داکت اسپلیت

 

کاربرد دریچه داکت اسپلیت

پس از نصب و راه اندازی دستگاه داکت اسپلیت، با توجه به نیاز به بازدیدهای دوره ای برای چکاپ و تعمیر دستگاه دریچه بازدید داکت اسپلیت مورد نیاز است. در بعضی موارد نیز برای مخفی نگه داشتن دستگاه از دید عمومی، به این نوع درب‌ها نیاز خواهید داشت.

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از دریچه داکت اسپلیت این است که زیبایی محیط حفظ می‌ شود. خیلی از افراد از اینکه با نصب سیستم های تهویه در سقف و یا دیوار، ظاهر محل کار یا خانه شان نامناسب شده راضی نیستند. با استفاده از این محصول و نصب درست آن ظاهر ساختمان نه تنها دچار اختلال نمی‌ شود، بلکه ممکن است به واسطه استفاده از آن محیط ظاهری جالب توجه تری به خود بگیرد.

کاربرد دریچه بازدید داکت اسپلیت

یکی از قابلیت‌ های مهمی که دریچه های داکت اسپلیت ها دارند این است که می‌ توان بر روی آن ها یک فیلتراسیون هوا نصب کرد. بدین ترتیب میتوان از ورود گرد و غبار به محیط نیز جلوگیری نمود. البته در داخل یونیت داخلی داکت اسپلیت، یک فیلتر مناسب وجود دارد. اما در صورتی که محیط شما با توجه به نوع کاربری به هوای بسیار پاکی نیاز دارد می‌ توانید یک فیلتر مناسب اضافی نیز بر روی این دریچه نصب کنید.

داکت اسپلیت ها در مدلها و انواع مختلفی مانند زمینی، سقفی، دیواری، کانالی و … تولید می‌ شوند. اما همه‌ آن ها نیازی به دریچه بازدید ندارند. در حقیقت زمانی که شما از داکت اسپلیت سقفی و یا کانالی استفاده می‌ کنید؛ باید حتما از دریچه مناسب نیز بهره ببرید. این دریچه باعث میشود تا برگشت هوا به خوبی انجام شود. علاوه بر این باعث میشود به راحتی به قطعات فن کویل ها، کنداسور و هر قطعه ای که در یونیت داخلی آن قرار دارد، دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل به این دریچه ها دریچه تنظیم هوا داکت اسپلیت نیر گفته میشود.

دریچه های سقفی داکت اسپلیت در واقع تفاوتی با دریچه بازدید فن کویل ندارد و با همان متریال و ابعاد قابل ساخت هستند.

مزایای دریچه بازدید داکت اسپلیت

موارد زیر را میتوان به عنوان شاخص ترین ویژگی ها و مزایای انواع دریچه داکت اسپلیت نام برد:

  • نصب آسان
  • قابل ساخت در مدل های با درب وزنه‌ای و لولایی
  • نمایش محل قرارگیری دستگاه اصلی
  • استفاده از رنگ کوره‌ای استاتیک دارای مقاومت و ماندگاری بالا
  • قابل ساخت با ضخامت و رنگ متغیر طبق نیاز مشتری
  • افزایش زیبایی و دکوراتیو بودن
  • قابل تولید در مدل های پره متحرک و ثابت
  • قابلیت ساخت در ابعاد، مدل و آلیاژ مختلف بر اساس اندازه دستگاه.
  • نصب دریچه خطی بر روی درب برای برگشت هوا به دستگاه داکت اسپلیت.
  • قابلیت استفاده از فیلتر یا توری در قسمت پشت دریچه برای جلوگیری از ورود آلودگی.
  • تهویه مطبوع و کمک به سلامت تجهیزات.
  • قابلیت نصب در ساختمان اداری، تجاری و مسکونی

مزایای دریچه تنظیم هوا داکت اسپلیت

قیمت دریچه بازدید داکت اسپلیت

برای تعیین قیمت دریچه داکت اسپلیت باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار داد. عواملی مانند تعداد سفارش، نوع و مدل، قیمت مواد اولیه و نوع رنگ از جمله این موارد هستند. برای اطلاعات کامل با کارشناسان فروش شرکت صنعتی رحمتی تماس بگیرید.

در عین حال در ادامه به بررسی فاکتورهای مختلف تعیین قیمت و ارائه چند مثال پرداخته شده است.

دریچه های زیر داکت اسپلیت بصورت سفارشی و بر اساس ابعاد مورد نیاز از سمت کارفرما طراحی و ساخته می شوند. بدین ترتیب هیچ محدودیتی در ساخت این دریچه ها در سایز و ابعاد وجود ندارد.

با توجه به اینکه دستگاه داکت اسپلیت که گاها نیاز به دریچه مکش ندارد پس میتوانیم از ورق آلومینیومی ساده هوابند صرفا جهت دسترسی، بازدید و تعمیر دستگاه استفاده کنیم. به طبع با توجه به ساده بودن از قیمت مناسب تری برخوردار است.

دریچه های داکت اسپلیت مدل لولادار میتواند شامل شیار های به طول 9 سانت و 18 سانت و یا به صورت خطی و مشبک باشد، طبیعتا به دلیل زمان بر بودن در فرایند ساخت و حجم مواد مصرفی اولیه بیشتر، و استفاده از قفل و لولا در تولید آن مشخصا گران تر خواهد بود.

قیمت دریچه داکت اسپلیت

از دیگر مدل های دریچه بازدید داکت اسپلیت میتوان به مدل گل سقفی اشاره کرد که مکش آن دورتادور دریچه انجام می شود و به دو صورت تک پله و دوپله به فروش می رسد. با توجه به زیبایی ظاهری و شکیل بودن آن و زمان بر بودن پروسه تولید و استفاده از متریال بیشتر میتوانیم این نوع دریچه را به عنوان گران ترین نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت نام ببریم.

فاکتور بعدی در جهت تعیین قیمت دریچه های داکت اسپلیت میزان متریال مصرفی آن می باشد، که دربرگیرنده ضخامت ورق، کیفیت رنگ، دانش و ابزار آلات تولید می باشد.

همان طور که میدانید کارخانه صنعتی رحمتی بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه را در تولید انواع دریچه تنظیم هوا به کار می برد که ضمانت بی قید و شرط دریچه ها مهری بر این ادعا می باشد. مورد ذکر شده خود نقش اساسی در قیمت دریچه سقفی داکت اسپلیت ایفا می کند.

آخرین مورد از فاکتورهای موثر در تعیین قیمت این محصول ابعاد دریچه های مورد نیاز است که این شرکت با تیمی مجرب اندازه گیری دقیق محل نصب دریچه ها را انجام داده و طبق آن ساخت و نصب انجام خواهد شد.

انواع دریچه داکت اسپلیت

دریچه های تنظیم هوا و بازدید دستگاه های داکت اسپلیت در طرح ها و مدلهای متنوعی در شرکت صنعتی رحمتی طراحی و تولید میشوند.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده لولایی:

این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از عمومی ترین انواع این نوع دریچه های بازدید می باشد. در این مدل هم جنس درب و هم جنس فریم دریچه از آلومینیوم است. جنس فریم از پروفیل آلومینیوم با عرض ۳ و ۵ سانت می باشد. در مدل ساده لولایی، درب به شکل کاملا صاف، بدون شیار و منافذ طراحی و ساخته می شود. از جمله ویژگی های دریچه زیر داکت اسپلیت ساده لولایی این است که درب، در حالت باز بودن از ساختار دریچه کاملا جدا نمی شود و همواره بوسیله لولا به ساختار فریم متصل می ماند.

انواع دریچه داکت اسپلیت

 دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده وزنه ای:

این دریچه بازدید داکت اسپیلت نیز در زیر مجموعه درب های ساده و فلت دریچه های بازدید قرار دارد. از خصوصیات بارز مدل درب وزنه ای جدا شدن کامل درب در زمان بازدید و تعمیر دستگاه داکت اسپلیت می باشد. از ویژگیهای دیگر این دریچه این است که هیچ شیار، سوراخ و منفذی بر روی درب آن وجود ندارد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیار دار لولایی:

ساختار دریچه تنظیم هوا داکت اسپلیت شیاردار از فریم و درب شیار دار تشکیل شده است. فریم آن از پروفیل مخصوص آلومینیومی ساخته می شود. درب آن نیز از ورق آلومینیوم بصورت شیاردار در ضخامت های مختلف ساخته می شود که با لولا به فریم متصل می شود. با توجه به شیارهای گریلی که روی درب این دریچه در طول های ۹ و ۱۸ سانتی ایجاد می شود، پسوند شیاردار برای این مدل اضافه شده است.

دریچه تنظیم هوا داکت اسپلیت آلومینیومی

دریچه زیر داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیار دار وزنه ای:

این دریچه بازدید داکت اسپلیت دارای فریم و درب شیاردار جداشونده بوده و بطور کلی از جنس آلومینیوم ساخته میشود. برای ساخت این دریچه ها از دو نوع مواد اولیه از جمله پروفیل و ورق آلومینیومی استفاده می گردد. فریم این مدل از دریچه داکت اسپیلت با توجه به وزنه ای بودن درب آن دارای ساختار سه پَری می باشد. در این حالت درب به راحتی در داخل این چهارچوبه سه پری به راحتی جاسازی میشود.

همانطور که از نام این دریچه نیز بر می آید ساختار داخلی درب دارای شیارهای گریلی در طول های ۹ و ۱۸ سانتی متر می باشد. این شیارها بصورت موازی و متوازن و در فواصل یکنواخت در کنار هم جانمایی می شوند. انطباق مسیر این شیارها در زیر دستگاه داکت اسپلیت با محل برگشت هوای دستگاه، بسیار ضروری است.

دریچه سقفی تنظیم هوا داکت اسپلیت

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب خطی لولایی:

دریچه بازدید داکت اسپلیت با درب خطی و لولایی نیز همچون انواع دیگر این دریچه ها دارای فریم و درب از جنس آلومینیوم می باشد. این درب از دو قسمت ورق اصلی درب و دریچه خطی تشکیل می شود که این دریچه خطی، برای تامین هوای محفظه ای که دستگاه در آن قرار دارد در نظر گرفته می شود.

دریچه بازدید داکت اسپیلت آلومینیومی با درب مشبک لولایی:

جهت بازدید دستگاههای داکت اسپلیت که نیاز به هوای بیشتری برای محفظه خود دارند از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک آلومینیومی لولایی استفاده می شود. با توجه به امکان تردد هوای بیشتر هوا از سوراخهای مشبک این مدل، این گزینه از مناسبترین گزینه ها در این زمینه است.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبک وزنه ای:

اگر دستگاه داکت اسپلیت نیاز به تامین هوای تازه جهت محفظه ی خود داشته باشد و فاصله دربی که قرار است بصورت وزنه ای برای بازدید آن تعبیه گردد به میزانی باشد که به راحتی درب را بصورت وزنه ای جابجا کرد، و دوباره در محل خود جانمایی نمود، می توان از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه ای بعنوان یک گزینه مناسب با امکان تامین هوای تازه استفاده نمود. این مدل با شبکه های لانه زنبوری که بر روی درب خود دارد هوای تازه را به میزان کافی در اختیار دستگاه قرار می دهد.

دریچه بازدید داکت اسپیلت آلومینیومی با شیار پره Z :

شیارهای ورود هوای دریچه بازدید داکت اسپلیت پره Z در مدل گریل های پره ای با طرح خم به شکل Z تولید میشود. به طور معمول پره های Z این دریچه در یک یا دو جهت نصب می شوند و هوا از این طریق به داخل دستگاه وارد میشود. تعداد این پره ها با میزان فشار مکش دستگاه نسبت مستقیم دارد.میتوان برای زیبایی بیشتر شیارهای Z شکل را در دو سمت دریچه تعبیه نمود. مدل پره Z در دو مدل لولایی و وزنه ای تولید می شود.

اگر درب لولایی باشد تعداد قفل های تعبیه شده روی آن به ابعاد دریچه بستگی دارد.جنس ورق مصرفی جهت ساخت دریچه سقفی داکت اسپلیت پره  Z ورق آلومینیوم است. اغلب اوقات از ورق یک میل برای ساخت این محصول استفاده می گردد. اما با افزایش ابعاد دریچه ضخامت ورق مصرفی نیز بالا می رود. در نهایت تمام سطوح محصول با رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشانده می شود تا از آسیب دیدگی حفاظت شده و عمر بالای آن تضمین شود.

دریچه سقفی داکت اسپلیت

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار مختلط:

گاهی دستگاه فن کویل یا داکت اسپلیت نیاز به منفذ ورودی هوای زیادی دارد. در این حالت برای حفظ استاندارد ورودی هوا و حفظ زیبایی ظاهری، از دریچه ترکیبی استفاده میشود. به طور مثال روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از شیارهای پره Z در کناره های طولی درب و ورق پانچ در قسمت داخلی درب به کار گرفته می شود.

درب این مدل نیز مانند انواع دیگر این محصول به صورت لولایی و وزنه ای ساخته می گردد. در مدل لولایی لزوماً باید از لولا و قفل زیمنس برای باز و بستن درب استفاده شود. تعداد قفل ها به ابعاد دریچه بستگی دارد.

فریماین دریچه ترکیبی در دو مدل ۳ و ۵ سانتی تولید می گردد و جنس ساخت آن از ورق آلومینیوم با ضخامت یک میلی متر است. البته ضخامت ورق مصرفی با ابعاد دریچه نسبت مستقیم دارد. نصب آن نیز با استفاده از پیچ مخفی یا پیچ از روی نمای فریم در محل مورد نظر انجام میشود.

دریچه داکت اسپلیت سقفی کناف :

دریچه سقفی داکت اسپلیت کناف در دو نوع تولید میشود: وسط خطی و گل سقفی کناف که هر دو به صورت وزنه ای ساخته می شوند و باید در هنگام نصب فاصله 10 الی 15 سانتی متری دریچه تا سقف رعایت بشود.

در صورتی که این فاصله را ندارید، بایستی دریچه با قفل آلنی سفارش بدهید که بتوانید با آلن دریچه را باز و بسته کنید و نیازی به بالا بردن دریچه نباشد.

دریچه داکت اسپلیت کناف

دریچه زیر داکت اسپلیت ام دی اف (به صورت خام):

دریچه های داکت اسپلیت MDF  در دو مدل گل سقفی روکار و توکار تولید می شود که مدل بسیار زیبایی است. بهتر است بدانید به تازگی یک مدل جدید تحت عنوان دریچه مخفی گل سقفی آلومینیوم در شرکت صنعتی رحمتی تولید می شود که لبه های آن روی کار مشخص نیست و الزاماً روی کناف نصب می شود. این نوع دریچه در فاصله 2 الی 3 سانتی متری هم باز می شود.

نکته ای که در مورد این مدل جدید باید بگوییم آن است که درب این مدل حتماً به صورت وزنه ای ساخته می شود و نمی توان درب آن را به صورت لولا دار ساخت. برای مشاهده مدلهای مشابه حتما به صفحه دریچه بازدید آلومینیومی نیز مراجعه کنید.

ساخت دریچه داکت اسپلیت

مراحل ساخت دریچه های سقفی داکت اسپلیت در ادامه به صورت کلی بیان شده و در مدلهای مختلف میتواند تفاوت‌های جزئی داشته باشد.

دریچه های داکت اسپلیت شرکت صنعتی رحمتی طبق استاندارد های دریچه سازی و با ورق آلومینیوم به ضخامت 1 میل تولید می شوند. علاوه بر آن این نوع دریچه با استفاده از رنگ 80 میکرون پگا شیمی رنگ کوره ای می شود.

در نقاطی که ساختار به صورت کلاف زیرکار و کاملا استاندارد و گونیا باشد بطور عمومی از کلاف ۳ سانتی برای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می شود. اگر کلاف زیرکار ناگونیا و غیر استاندارد باشد، برای ایجاد ساختار مناسب و شکیل از فریم ۵ سانتی برای ساخت استفاده می شود.

برای ساخت دریچه تنظیم هوا داکت اسپلیت آلومینیومی، ابتدا بر اساس ابعاد کلاف زیرکار، ابعاد بصورت صفر تا صفر محاسبه میشود. سپس به میزان نیم سانت از هر بعد از این سایزها کم شده و بر اساس این مقادیر اقدام به برش ضلع‌های فریم میشود. هنگامی که هر چهار ضلع از ابعاد فریم آماده شد، این اجزا بوسیله گوشه یا کُرنرهای فلزی بصورت پرسی به هم متصل می شوند. بدین ترتیب چهار چوبه فریم تشکیل خواهد شد.

پس از ساخته شدن فریم، ساخت درب دریچه آغاز خواهد شد. جنس درب‌ها از ورق آلومینیومی و عموما با ضخامت یک میلی متر خواهد بود. برای ابعاد متوسط به پایین از ورق یک میل برای ساخت درب استفاده می شود. اما در ابعاد بزرگ الزاما باید از ورق های ضخیم تر برای ساخت درب استفاده می شود.

ساخت دریچه داکت اسپلیت

 

با توجه به مسطح بودن سطوح درب، برای استحکام بیشتر و عدم تاخوردگی و یا دفرمه شدن قسمت های داخلی در محیط درب یک لبه 1/5 سانتی متری به داخل ایجاد می شود. این لبه باعث میشود تا هم ایستایی درب بصورت مستحکم و پابرجا باشد، و هم ساختار داخلی درب شیک تر و شکیل‌تر شود.

ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر مبنای ابعاد داخلی قاب آن تعیین می شود. با توجه به لولایی بودن درب در این مدل باید ضخامت لولا از میزان ابعاد داخلی کسر شود. این کار برای این است که درب به راحتی در داخل فریم جاسازی شود.

لولای این مدل از دریچه ها بر روی طول درب تعبیه می شود. به این ترتیب توان لولا برای تحمل وزن درب به بیشترین میزان خود خواهد رسید. پس از آماده شدن درب و فریم بر روی درب جای قفل زیمنسی به تعداد لازم جاسازی میشود. این قفل ها با عملکرد خود باعث باز و بسته شدن درب دریچه زیر داکت اسپلیت می شوند. با تعبیه قفل های زیمنسی در سوراخ های مربوطه همزمان باید جای پیچ های نصب دریچه بر روی بدنه فریم انجام گیرد.

پیشنهاد میکنیم محصول پرکاربرد دیگر و مرتبط را با عنوان دریچه خطی داکت اسپلیت بررسی نمایید.

نصب دریچه بازدید داکت اسپیلت

دریچه های زیر داکت اسپلیت به دو صورت پیچ از رو و پیچ از تو (پیچ مخفی) قابل نصب است. اگر دریچه قرار باشد به شکل پیچ از رو نصب شود باید قبل از عملیات رنگ کاری بر روی نمای فریم به تعداد کافی بصورت پرسی جای پیچ ایجاد شود.

اگر قرار است نصب به شکل پیچ مخفی انجام شود پیچ ها باید در ساختار داخلی و دیواره ی سه پری فریم جاسازی شوند. در واقع در این حالت بر روی نمای دریچه سقفی داکت اسپلیت چیزی به نام پیچ یا جای پیچ پس از نصب قابل مشاهده نخواهد بود و نمای ظاهری بسیار زیبا خواهد بود.

تعداد جای پیچ ها بر روی فریم و نیز تعداد قفل ها بر روی درب به طور مستقیم به ابعاد دریچه بستگی دارد و این تعداد در ابعاد بزرگتر دریچه بیشتر خواهد بود.

نصب دریچه داکت اسپلیت

 

پوشش و رنگ دریچه‌های زیر داکت اسپلیت

برای زیباتر شدن و افزایش قابلیت دکوراتیو نمای دریچه زیر داکت اسپلیت، بر روی کلیه ی سطوح از پوشش رنگ کوره ای پودری استاتیک استفاده می شود. این پوشش رنگی هم باعث تناسب رنگی بین نمای دریچه با نمای محیط و همچنین باعث حفاظت بدنه در برابر ضربه و خط و خش های احتمالی می گردد. تنوع کد رنگ های مختلف باعث می شود تا خریدار نسبت به نوع محل کاربرد انتخاب‌های مختلفی داشته باشد.

دریچه های بازدید داکت اسپلیت بصورت سفارشی و بر اساس ابعاد مورد نیاز از سمت کارفرما طراحی و ساخته می شوند.  بدین ترتیب هیچ محدودیتی در ساخت دریچه در سایز و ابعاد وجود ندارد.

پس از ساخت و پایان مراحل مونتاژ برای محافظت از کیفیت رنگ و بدنه دریچه تنظیم هوا داکت اسپلیت در مسیر کارخانه تا محل پروژه ، از کاور یا روکش پلاستیکی ضخیم و ضد ضربه استفاده می شود.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 4.3 / 5. 30

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت