ابعاد دریچه فن کویل سقفی

ابعاد دریچه فن کویل

اولین نکته ای که برای سفارش و خرید دریچه های بازدید زیر فن کوئل اهمیت دارد، محاسبه و برآورد صحیح و دقیق ابعاد دریچه فن کویل سقفی محل مورد نظر است. هر چند بهتر است در این زمینه از تکنسین های مجرب شرکت صنعتی رحمتی کمک بگیرید، با این وجود ما در این نوشتار سعی داریم که به شما نکاتی را در این زمینه آموزش بدهیم.

باید بدانید که زیبایی و جلوه نهایی این دریچه ها مبنی بر فیکس بودن کامل آن ها بر دهانه یا جایگاه دریچه است. به همین خاطر هم لازم است پس از اجرای کامل زیر ساخت ها به اندازه گیری داخل به داخل ابعاد دریچه های فن کویل بپردازید و سپس ابعاد را در واحد سانتی متر به واحد فروش این شرکت اعلام کنید.

به عنوان دومین نکته شایسته است بدانید که اندازه گیری صحیح و اصولی ابعاد دریچه های بازدید فن کویل موجب کارکرد بهتر و عملکرد بهینه آن ها می گردد. در نتیجه برای گرفتن بهترین بازده از دریچه های تنظیم هوا قدم اول که اندازه گیری صحیح ابعاد دریچه ها است، اهمیت فوق العاده ای دارد.

جدول ابعاد دریچه فن کویل سقفی

روش های اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل

به طور کلی دو روش برای اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل وجود دارد:

  1. اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل توسط خود شخص یا کارفرما: که البته چندان دقیق و اصولی نبوده و ممکن است با خطا و اشتباه همراه باشد. به خصوص که هنگام نصب دریچه برای تکنسین های شرکت هم مشکلات و سختی هایی را به همراه خواهد داشت.
  2. اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل توسط تکنسین شرکت: که کاملاً دقیق و فنی بوده و مبری از هر گونه خطا یا اشتباه احتمالی می باشد.

 

روش های اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل

به عنوان اولین نکته در خصوص ابعاد دریچه بازدید فن کویل سقفی باید بدانید که شرکت های تولید کننده دستگاه فن کوئل با توجه به مقدار هوادهی آن دستگاه بر حسب  CFM و سایز فیلتر فن کوئل یک ابعاد استانداردی را برای ساخت این نوع دریچه بازدید در نظر گرفته اند که به تفصیل در کاتالوگ شرکت صنعتی رحمتی و جدول زیر شرح داده شده است.

به عنوان مثال اگر مقدار هوادهی دستگاه فن کوئل 200 CFM باشد و برند سازنده دستگاه فنکویل از شرکت ساراول باشد، ابعاد دریچه خطی فن کویل متناسب با آن باید 90 سانتی متر طول و 70 سانتی متر عرض داشته باشد.

با این وجود چنان چه دستگاه فن کوئل شما از برند های فوق نباشد و یا به هر دلیلی در قالب جداول بالا نگنجد، بایستی طول و عرض دستگاه زیر فن کویل خود را اندازه گیری نمایید و به اندازه های آن 15 الی 20 سانتی متر اضافه نمایید تا ابعاد دریچه بازدید متناسب با آن در بیاید.

البته اگر فضای کافی را داشته باشید بهتر است از سمتی که شیر آلات دستگاه زیر فن کویل در آن قسمت بیشتر است، طول بیشتری به ابعاد دریچه اضافه نمایید، یعنی در حدود 25 تا 30 سانتی متر به طول و عرض اندازه گیری شده خود اضافه نمایید. زیرا هر چه فضای بیشتری را برای دریچه بازدید زیر فن کوئل در نظر بگیرید، مکش این دستگاه بیشتر شده و صدای آن نیز کمتر می شود.

به این ترتیب اگر محدودیتی برای فضای دریچه بازدید زیر فن کوئل در سقف مورد نظر ندارید، توصیه می کنیم ابعاد دریچه را حدود 25 الی 30 سانتی متر بزرگ تر از طول و عرض خود دستگاه در نظر بگیرید تا هم دستگاه فن کوئل بهترین مکش را داشته باشد و هم سر و صدای آن کمتر به گوش افراد ساکن در آن ساختمان برسد.

نحوه اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل سقفی

قبل از بیان هر نکته یا سفارشی در خصوص اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل باید بگوییم که اگر شما به عنوان تجربه اول است که یک دریچه تنظیم هوا یا دریچه بازدید فن کوئل سفارش می دهید، توصیه می شود که حتی الامکان از اندازه گیری های شخصی پرهیز نمایید و این کار مهم و دقیق را به تکنسین های مجرب شرکت صنعتی رحمتی بسپارید.

در هر صورت اگر به هر دلیلی نخواستید یا نتوانستید از تکنسین های شرکت رحمتی برای اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل استفاده کنید، بهتر است که در ابتدا از اتمام کار زیر ساخت ها اطمینان پیدا کنید و پس از گچ کاری دیوار ها و ساخت کانال های هوا به اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل اقدام نمایید.

روشهای اندازه گیری ابعاد دریچه فن کویل

در هنگام اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل هم دقت نمایید که با استفاده از متر های لیزری یا متر های مخصوص کار های ساختمانی ابعاد داخل به داخل دریچه های فن کویل ساختمان خود را با دقت و حوصله بسیار چندین بار اندازه گیری کنید و دقیق ترین ابعاد را به کارشناسان فروش ما اعلام نمایید.

توجه نمایید که ابعاد دریچه هایی که از جنس آلومینیوم هستند، استاندارد خاصی ندارند و در اندازه های به خصوصی تولید نمی شوند. بلکه کاملاً به صورت سفارشی ساخته می شوند. با همه این تفاسیر انواع دریچه فن کویل با هر ابعادی، هر چقدر بزرگ یا کوچک یا غیر نرمال باشد، در شرکت صنعتی رحمتی به بهترین نحو و زیباترین روش قابل ساخت و تولید است.

فرمول محاسبه ابعاد دریچه بازدید فن کویل

برای راحتی کار شما مشتریان عزیز فرمول تبدیل ابعاد دریچه از واحد سانتی متر به اینچ را در فرمول زیر جای گذاری کرده ایم:

ابعاد دریچه فن کویل شما ( برحسب سانتی متر)/ 2.54= ابعاد دریچه ( بر حسب واحد اینچ)

با کمک فرمول بالا به سادگی می توانید ابعاد اندازه گیری شده خود را در واحد سانتی متر به واحد اینچ تبدیل نمایید و از قیمت نهایی سفارش خود به صورت دقیق مطلع شوید.

نکات مهم در اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل سقفی

  1. اولین نکته مهم در اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل آن است که شما به عنوان سفارش دهنده دریچه باید ابعاد داخل به داخل دهانه یا جایگاه قرار گیری دریچه را اندازه گیری کنید و از اندازه گیری خارج دهانه دریچه پرهیز نمایید.
  2. دومین نکته آن که حتی الامکان از ابزار های دقیق اندازه گیری مانند متر های لیزری استفاده نمایید و جهت جلوگیری از بروز هر گونه خطا، کار اندازه گیری را توسط چندین شخص و با چندین بار تکرار انجام دهید تا دقیق ترین اندازه گیری را داشته باشید.
  3. نکته سوم آن که برآورد قیمت ساخت و تولید انواع دریچه های هوا و دریچه های فن کویل بر حسب اینچ محاسبه می شود. بنابراین اگر می خواهید قبل از سفارش دریچه برآورد تخمینی از قیمت نهایی ساخت دریچه داشته باشید، بهتر است که ابعاد دریچه های فن کویل خود را تبدیل به اینچ نمایید.

حتماً می دانید که ضریب تبدیل واحد سانتی متر به اینچ 2.54 است. به این معنی که هر یک اینچ برابر است با 2.54 سانتی متر. بنابراین برای تبدیل ابعاد دریچه های فن کویل از سانتی متر به اینچ لازم است که اندازه های خود را در واحد سانتی متر تقسیم بر عدد 2.54 نمایید تا ابعاد شما بر حسب واحد اینچ به دست بیاید.

تمام موارد گفته شده قبلی دقیقا درباره دریچه سقفی داکت اسپلیت نیز صادق میباشد.

ابعاد دریچه بازدید فن کویل سقفی

اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل توسط تکنسین شرکت رحمتی

در عناوین قبلی گفته شد که دقیق اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل سقفی توسط کارشناسان و تکنسین های شرکت صنعتی رحمتی انجام می پذیرد. زیرا آن ها بارها این کار را انجام داده اند و به ظرایف ساخت و تولید و نصب دریچه ها کاملاً مشرف بوده و از کم و کیف کار دقیقاً اطلاع دارند.

به این منظور نیاز است که پس از اجرای کانال کشی و اتمام زیر ساخت های بنا طی تماس با کارشناسان فروش شرکت صنعتی رحمتی و بیان کمیت و کیفیت درخواست سفارش خود، درخواست اعزام یک تکنسین جهت اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کوئل ساختمان خود را بنمایید.

کارشناسان خبره و مجرب شرکت صنعتی رحمتی نیز با رعایت حق تقدم مشتریان در اسرع وقت و طبق برنامه ریزی ها و هماهنگی های قبلی نسبت به حضور در محل مورد نظر شما مبادرت می ورزند و اقدام به اندازه گیری ابعاد دریچه های فن کویل می نمایند.

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =

ورود به سایت