در ایام تعطیلات نوروز جهت هرگونه تماس و سفارشات با شماره موبایل فروش تماس حاصل فرمایید.

دریچه تایلی یکی از انواع دریچه هایی است که بصورت نصب در سقف عملیات هوارسانی را انجام میدهد و در واقع یکی از مدل های دریچه سقفی می باشد. همانگونه که از نام این محصول مشخص است، این دریچه در حفره سقف آرمسترانگ (تایلی) قرار می گیرد و وظیفه هوارسانی به محیط را ایفا می کند.

بارگذاری محصولات بیشتر

شرکت صنعتی رحمتی، از تولید کننده های با سابقه انواع دریچه تایل آرمسترانگ، که به نام دریچه تایلی نیز شناخته میشوند، میباشد.

تایل های آرمسترانگ را با نام به سقف کاذب تایلی (کناف) میشناسند. در واقع سقف کاذب شبکه ای و یکپارچه از جنس گالوانیزه ، گچی، پی وی سی، آکوستیک و یا آلومینیومی میباشد. این تایلها و سقفها دارای قابلیت های زیادی در طراحی هستند. همچنین برای  اجرای پروژه های مختلف اداری و سقف سرویس های بهداشتی سرعت اجرای آنها بسیار قابل توجه میباشد.

کاربرد دریچه تایلی

دریچه تایلی در حفره سقف کاذب نصب و مورد استفاده قرار میگیرد و بنابراین یکی از مدل های دریچه سقفی محسوب میشود.

دریچه سقف آرمسترانگ هم می تواند بصورت فریم دار و هم بصورت بدون فریم که دریچه های ترکیبی را در خود جای می دهد تولید و عرضه شود. به این صورت که یک ورق به ابعاد تایل بریده و خم میشود و مدل دریچه مد نظر در آن قرار میگیرد.

دریچه های سقفی تایلی هوای خروجی را به صورت لایه ای و چتری در محیط منتشر میکنند. و در محیط هایی که فشار هوای خروجی بالا میباشد حداقل در ارتفاع 4 متر به بالا نصب میشوند. در عین حال قابلیت تنظیم پره ها و جود نخواهد داشت و همگی پره ها به صورت ثابت تنظیم خواهند شد. زیاد بودن پره های داخلی باعث افت بیشتر فشار و یکنواخت تر بودن هوای محیط میگردد.

بیمارستان ها، ساختمانهای مسکونی و تجاری، اداره ها و … از مکانهایی هستند که از دریچه آرمسترانگ میتوان استفاده کرد. این محصول دارای ظاهری شیک و سازگار با دکوراسیون خانگی رستوران ها و هتل ها می باشد.

نصب و استفاده از دریچه های سقفی تایلی

تایل های آرمسترانگ با نام تایل گچی، اغلب با سایز 60×60  نیز شناخته میشوند. از مزایای قابل توجه آن میتوان کمک به دسترسی آسان به تاسیسات تعبیه شده در پشت سقف های کاذب را نام برد.

در صورت نصب پلنیوم باکس و یا تبدیل گرد به چهارگوش در پشت دریچه های مخصوص سقف کاذب، و اتصال دریچه به کانال اصلی به وسیله کانال های فلکسیبل ، علاوه بر کاهش هزینه کانال کشی قابلیت جابجایی دریچه در صورت نیاز در تایل های کناری به وجود می آید.

یکی از مشکلاتی که در کانال کشی سقف های تایلی وجود دارد هماهنگی دقیق خروجی کانال و تایلی است که دریچه در آن قرار می گیرد. بنابراین با استفاده از تبدیل و یا پلنیوم باکس مذکور دیگر نیازی به دقت بالا در کانال کشی نخواهد بود و فاصله کانال تا دریچه به وسیله کانال های فلکسیبل وصل خواهد شد.

انواع دریچه تایلی

دریچه های تایلی در اشکال مختلفی تولید می گردد. از متداولترین انواع آن می توان به دریچه آرمسترانگ چهار طرفه اشاره کرد. مدل های مرسوم دیگر دریچه های آرمسترانگ یک، دو و سه طرفه است.

همچنین امکان قرارگیری انواع مختلف دریچه از قبیل سقفی گرد تخت ، انواع دریچه های کلاف دورباز و کلاف پهن درون صفحات آلومینیومی مطابق تایل های آرمسترانگ وجود دارد. با استفاده از انواع مختلف دریچه در این تایل ها می توان الگو های جریان مورد نیاز را جهت تهویه هر چه بهتر فضا به وجود آورد.

در بیشتر مواقع دریچه های مخصوص تایل آرمسترانگ با تبدیل پشت دریچه ای با قطر های مختلف برای خریداران طراحی و ساخته میشود. همچنین امکان نصب انواع دمپرهای پشت دریچه ای موازی و متقابل در پشت دریچه وجود دارد.

ویژگیهای انواع دریچه سقفی تایل آرمسترانگ

  • طراحی و ساخت در دو نوع تخت و برجسته
  • قابلیت ساخت به صورت گرد و چهار گوش از جنس آلومینیوم
  • جهت هوادهی از سقف به صورت لایه ای
  • قابلیت نصب با دمپر و بدون دمپر
  • افت فشار هوا متوسط و یکنواخت
  • توزیع هوا به صورت لایه ای
  • کنترل حجم بار و توده ای هوا
  • نصب سریع و آسان
  • قابلیت رنگ سفارشی پودری استاتیک و کوره ای
  • قابلیت انتخاب ضخامت ورق آلومینیوم
  • قابلیت ساخت با ورق آلومینیومی و یا آهن گالوانیزه

انواع دریچه تایلی برای هوای رفت و تخلیه (اگزاست)

دریچه آرمسترانگ برای هوای برگشت در اشکال متنوعی میتواند طراحی و ساخته شود. از متداولترین انواع آن به دریچه تایلی سبد تخم مرغی صفر درجه و دریچه آرمسترانگ کلاف پهن چهار طرفه درجه اشاره نمود. در عین حال امکان قرارگیری انواع مختلف دریچه تنظیم هوا از قبیل انواع دریچه های چهار طرفه کلاف دورباز و کلاف پهن ، دریچه های سبد تخم مرغی صفر و 45 درجه درون صفحات آلومینیومی مطابق با تایل های آرمسترانگ نیز وجود دارد.

در صورت استفاده از دریچه های تایلی کلاف پهن و یا کلاف دورباز باید توجه داشت که سطح مفید دریچه در زمان طراحی مد نظر قرار گرفته شده باشد.

قیمت دریچه تایلی

قیمت دریچه تایلی هم مانند بیشتر دریچه های تنظیم هوا بر حسب اینچ اعلام می شود و با توجه ابعاد آن و رنگ مورد سفارش مشتری تغییر می کند. به این شکل که رنگ روتین دریچه های تولیدی کارخانه صنعتی رحمتی سفید است و این رنگ دریچه دارای پایین ترین قیمت در این مدل است. بدیهی است هر رنگی به غیر از رنگ سفید، قیمت دریچه را اندکی افزایش خواهد داد.

از طرفی هر چه ابعاد دریچه تایلی بزرگ تر باشد، قیمت آن هم بیشتر می شود. از طرفی دیگر قیمت دریچه تایلی با دمپر بالاتر از قیمت مدل های بدون دمپر آن است.

به هر ترتیب بهتر است ضمن تماس با کارشناسان فروش شرکت صنعتی رحمتی از قیمت دریچه تایلی خود به صورت دقیق اطلاع پیدا کنید.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 5 / 5. 6

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت