روش نصب دریچه داکت اسپلیت

روش نصب دریچه داکت اسپلیت

بدیهی است که محل نصب دریچه داکت اسپلیت دقیقاً روبروی کانال داکت‌ اسپلیت است. اما از طرفی نصب آن با دریچه کولر‌ آبی کمی تفاوت دارد. زیرا دریچه داکت اسپلیت، علاوه بر کنترل خروجی هوا، شامل یک دریچه بازدید هم می‌شود که وظیفه آن دسترسی به داکت‌ اسپلیت جهت بازدید یا سرویس است.

همان‌گونه که استحضار دارید، دریچه‌ داکت اسپلیت اغلب بر روی سینه سقف کاذب ساختمان‌ها نصب می‌شوند. به صورتی که دریچه بازدید آن‌ها در زیر قسمت دستگاه هواساز قرار می‌گیرد و دریچه تنظیم هوای آن در قسمت جلوی دستگاه و تقریباً عمود بر دریچه بازدید نصب می‌شود. از طرفی دیگر دریچه‌های بازدید این دستگاه نیازی به مکش هوا ندارند و می‌توانند کاملاً ساده و بدون شیار ساخته شوند.

مراحل نصب دریچه داکت اسپلیت

باید بدانید که دو نوع دریچه بازدید به شرح ذیل می‌تواند برای داکت‌ اسپلیت نصب شود:

دریچه بازدید داکت اسپلیت کناف:

مراحل نصب دریچه داکت‌ اسپلیت کناف شامل سه مرحله زیر است:

  • قبل از نصب باید دور فضای خالی یک فریم‌بندی از جنس کناف ساخته شود که به آن زیر‌ساخت می‌گویند. نصب این زیرساخت بایستی توسط کناف‌ کار شما انجام شود و جزء امورات مربوط به نصب دریچه محسوب نمی‌شود. بلکه به عنوان زیر ساخت به شمار می‌آید. فراموش نکنید که شرکت صنعتی رحمتی تولید کننده انواع دریچه بازدید کناف با ابعاد استاندارد و سفارشی با بهترین کیفیت میباشد.
  • در قسمت خلاً دستگاه، سازه کناف را باید 5 سانتی متر عقب بکشند تا لبه پروفیل دریچه که 3.5 سانتی متر است، روی گچ برگ 12 میلی متر به صورت کاملاً مماس نصب شود.
  • در ادامه برای نصب دریچه می‌توان پیچ ها را هم از رو بست که به آن نصب روکار می‌گویند و هم از پشت دریچه که به نصب توکار معروف است.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی: مراحل نصب آن مانند کناف است. با این تفاوت که در این مدل‌ فریم‌بندی زیر‌ساخت بهتر است از جنس قوطی آهنی در نظر گرفته شود که مقاومت و استحکام کافی را برای نگه‌داشتن دریچه داشته باشد.

مراحل نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت

نکات نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت

  • نصب دریچه های بازدید داکت اسپلیت از جنس ام دی اف هم مانند دریچه های آلومینیومی است. به این ترتیب که بایستی دارای یک فریم بندی زیرساخت از جنس قوطی آهنی باشد.
  • ارتفاع استاندارد از دستگاه داکت اسپلیت تا سقف تمام شده برای نصب بهتر دریچه، 10-8 سانتی متر است تا فضای دسترسی به دستگاه کامل باشد و بتوانید مدل های بیشتر و متنوع تری را در زیر داکت اسپلیت خود نصب نمایید.
  • در صورتی که سازه کناف ساختمان شما خیلی به سقف نزدیک باشد، می توانید صرفاً از مدل های ساده لولادار دریچه بازدید استفاده کنید.
  • پروفیل دریچه های بازدید ساخت شرکت صنعتی رحمتی به نحوی است که می توان هنگام اجرا، پیچ ها را به صورت توکار نصب کرد. به این ترتیب در نمای ظاهری دریچه هیچ پیچی دیده نمی شود و نصب تمیزتر و زیباتری خواهید داشت.
  • استفاده از قوطی های آهنی برای سازه زیر ساخت دریچه، به منظور استحکام و استقامت بیشتر دریچه و نگه داشتن مطمئن تر آن پیشنهاد می شود. هر چند که برخی از پیمانکاران جهت پایین تر آوردن هزینه ها ممکن است از متریال های ارزان تری نیز استفاده کنند که ممکن است در طول زمان چالش هایی را برای مصرف کنندگان پدید آورد.

نکات نصب دریچه های داکت اسپلیت

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 11 =

ورود به سایت