دریچه بازدید برق

دریچه بازدید برق ساختمان دریچه ای است که جهت بازدید از تاسیسات برقی، کابل ها و فیوز های برق یا جعبه های تقسیم و تابلو های برق از آن استفاده می شود. این مدل دریچه های بازدید که اغلب در راهروی ساختمان ها یا در ورودی جلوی درب واحد ها کار گذاشته می شود، جهت پوشاندن و محافظت از فیوزها و سیم کشی های برق یا مخابرات و دسترسی سریع تر به آن ها هنگام تعمیرات استفاده می شود.

دسته‌بندی:

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

علاوه بر مقاصد دسترسی راحت تر و جا نمایی ویژه ای که این نوع دریچه ها برای تاسیسات برقی و الکتریکی ساختمان دارند، ویژگی های محافظتی و ایمنی دریچه های بازدید برق بسیار پر رنگ تر و با اهمیت تر است. چه محافظت این تجهیزات برقی از رطوبت هوا و آب احتمالی برخورد کننده با کابل ها و فیوز ها و چه محافظت از برق گرفتگی افراد ساکن در ساختمان به ویژه کودکانی که در اطراف این تاسیسات در رفت و آمد همیشگی هستند.

ابعاد دریچه بازدید برق ساختمان

در اغلب موارد ابعاد دریچه بازدید تابلو برق ساختمان بستگی به ابعاد تابلوی تقسیم برق آن واحد تجاری یا مسکونی و یا یونیت تاسیسات الکتریکی آن ساختمان دارد.
با این وجود بیشترین سایزی که برای ساخت این مدل دریچه بازدید سفارش داده می شود، از ابعاد 20*20، 30*30 تا 40 *40 تا 60*60 سانتی متر است. از طرفی دریچه بازدید برق سایز 30*40 یکی از پر طرفدارترین ابعاد دریچه بازدید است که به تعداد زیادی ساخته و فروخته می شود.

انواع دریچه بازدید رایزر برق

دریچه های بازدید برق در کارخانه صنعتی رحمتی بسته به ابعاد و سایزشان، از دو نوع متریال آلومینیوم و آهن تولید می شوند. به این ترتیب که در ابعاد کوچکتر از جنس آلومینیوم و در ابعاد بزرگتر از متریال آهن ساخته می شود. زیرا دریچه بازدید آهنی استقامت بیشتری دارد و در طول های بزرگ تاب بر نمی دارد.

دریچه بازدید تابلو برق معمولاً از دو نوع متریال زیر ساخته می شود:

  • دریچه های آلومینیومی: با بدنه ای از ورق آلومینیوم با ضخامت 1 میلی متر واقعی و به همراه فریم که با رنگ کوره ای الکترواستاتیک رنگ زده می شود. پیشنهاد میکنیم برای مشاهده مدلهای مشابه به صفحه دریچه بازدید آلومینیومی مراجعه کنید.
  • دریچه بازدید آهنی: که بدنه آن از جنس ورق های آهنی با کیفیت بوده و این نوع دریچه ها نیز به دلیل پوشش دهی با رنگ های الکتروستاتیک کوره ای در برابر رطوبت مقاوم هستند.

اگر بخواهیم در مورد مدل های مصطلح در ساخت و تولید این نوع دریچه بازدید صحبت کنیم، باید بگوییم که اغلب مدل لولادار قفلی با قفل های پروانه ای یا زیمنسی یا قفل های ساده بیشترین سفارش را برای تولید در کارخانه صنعتی رحمتی دارند.

تولید دریچه بازدید تابلو برق

جهت ساخت دریچه بازدید برق آلومینیومی، ابتدا فریم این دریچه از پروفیل آلومینیومی به عرض ۳ تا ۵ سانتی متر برش زده می شود. هر یک از اضلاع فریم دریچه بازدید به میزان ۱ سانت از ابعاد حفره مورد نظر جهت نصب دریچه کوچک تر برش زده می شود. زیرا در زمان نصب، راحت تر دریچه درون حفره جای گذاری شود.

هنگام برش طول و عرض فریم این مدل دریچه بازدید به وسیله اره برقی گوشه ‌های اضلاع با زاویه ۴۵ درجه برش زده می شوند تا در زمان به هم چسباندن گوشه ها زاویه گونیا یا ۹۰ درجه حاصل شود.
سپس نوبت به ساخت درب دریچه ها می رسد. ورق های آلومینیومی با توجه به ابعاد داخلی فریم دریچه برش زده می شود. ابعاد این ورق باید طوری باشد که لبه های خمکاری دور درب را نیز در بر بگیرد.

این لبه ها برای استحکام بیشتر درب دریچه بازدید ایجاد می شوند. مسئله مهم در این مرحله میزان بادخور بین ابعاد درب و ابعاد قاب دریچه است. به این صورت که به منظور عدم وجود مانع در درب دریچه هنگام باز و بسته شدن، باید از هر طرف به میزان ۲ تا ۳ میلی متر کوچکتر لحاظ شود.

پس از خمکاری لبه های حاشیه درب دریچه بازدید، نوبت به مونتاژ درب دریچه به فریم آن می رسد و پس از طی این مرحله کل ساختار فلزی دریچه، برای شست و شو و آبکاری با سود و اسید می رود تا خاصیت رنگ پذیری آن بالا برود.

در مرحله آخر نیز جهت پوشش دهی با رنگ الکتروستاتیک به داخل کوره می رود. سپس با پلاستیک های حبابدار بسته بندی می شود و به آدرس مشتری ارسال می شود.

 

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. 0

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه بازدید برق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفت =

ورود به سایت