دریچه کولر آهنی (گالوانیزه)

دریچه کولر آهنی به لحاظ ساختار دقیقا شبیه به مدل آلومینیومی می باشد، با این تفاوت که جنس ساخت آنها از ورق روغنی می باشد. یعنی تمام بخشهای آن شامل فریم، تیغه های هوا و پره های دمپر از ورق روغنی ساخته می شود. هرچه ضخامت ورق استفاده شده برای ساخت آن بیشتر باشد امکان لرزش و صدای پره های آن به حداقل می رسد.

دریچه کولر فلزی دارای دمپر در تنظیم میزان دبی هوا به محیط میباشد. پره های دمپر بصورت افقی در پشت دریچه، و پره های عمودی روی قاب اصلی دریچه باعث می شود که هوای داخل کانال به هر طرف که نیاز باشد هدایت شود. از این محصول میتوان به صورت دیواری یا سقفی استفاده و بهره گرفت.

دسته‌بندی‌ها: ,

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

دریچه های کولر آهنی (گالوانیزه) به دو صورت عادی و سفارشی تولید و به بازار عرضه میشود. نکته مهم در تولید این محصول این است که لزوما باید از ورق ضخیم استفاده شود. این موضوع باعث میشود که دریچه در برابر فشار ورود هوا دچار صدای اضافی نشود. بدین ترتیب عمر استفاده از آنها به بیشترین زمان افزایش یابد.

دریچه کولر آهنی

ویژگی های دریچه های کولر آهنی

ساختار قاب دریچه کولر فلزی از ورق روغنی به عرض ۳ سانت ساخته می شود. بعد از اندازه گیری های لازم می توان اقدام به جانمایی پره های عمودی در جلوی آن نمود. دمپر ها به حالت قالب های قاشقی ساخته می شود که به یک دسته دمپر بر روی نمای فریم متصل و بصورت همزمان باز یا بسته می شود.

مشخصات دریچه کولر فلزی

در ساخت آنها مانند دیگر انواع دریچه کولر آبی باید به میزان 0.5 سانتی متر از هر طرف بادخور رها باشد. این کار باعث میشود که امکان جانمایی دریچه در محل خود به راحتی و سهولت امکانپذیر باشد. با توجه به ورقی بودن جنس قاب در صورت نیاز به افزایش عرض فریم به راحتی می توان این تغییرات را در زمان ساخت انجام داد. طریقه نصب آن نیز به روش پیچ از نمای قاب آن می باشد.

یکی از نکات مهم در زمان ساخت دریچه کولر از جنس آهن، تعبیه محل پیچ یا اصطلاحا خزینه پیچ بر روی فریم قبل از انجام عملیات رنگ کردن آن می باشد. نوع رنگ نیز بصورت کوره ای و پودری الکتروستاتیک می باشد. از مدلهای بسیار پرفروش و معتبر دیگر باید به دریچه کولر آلومینیومی اشاره کنیم.

قیمت دریچه کولر آهنی

پر واضح است که قیمت دریچه های کولر گالوانیزه آهنی متاثر از ابعاد و اندازه دریچه و ضخامت ورقی است که دریچه از آن ساخته شده است. با این وجود با تخمین قریب به واقعی می توان گفت که به صورت معمول قیمت دریچه کولر آهنی از هر اینچ 800 تومان شروع می شود و با توجه به مدل دریچه و بالا رفتن ضخامت ورق آهن به کار رفته در ساخت آن بالاتر می رود.

حتی در مواردی که جنس دریچه کولر انتخابی شما از متریال استیل انتخاب شود، قیمت آن از این رقم نیز بالاتر می رود. چرا که بهای واحد ورق استیل از قیمت واحد ورق آهن چندین برابر بیشتر است و همین واقعیت موجب بالاتر بودن قیمت دریچه های استیل شده است.

به همین دلایل قیمت نهایی را تنها می توان با ارائه ابعاد دقیق دریچه کولر و انتخاب مدل قطعی قابل ساخت آن و با دریافت مشاوره دقیق فنی از کارشناسان این حیطه به دست آورد. چه بسا تصور کنید که زیباترین مدل دریچه کولر برای شما به عنوان مثال مدل اسلوت است. ولی ضمن مشورت و صحبت با کارشناسان فروش به این نتیجه برسید که مدل اسلات تنها برای عرض های کم و طول های بسیار بیش از یک متر معمولاً ساخته می شود.

قیمت دریچه کولر آهنی

ضمن آن که دریچه کولر فلزی بسته به ابعاد و مدل آن و ضخامت ورق نیز تفاوت قیمت پیدا می کند. به این صورت که هر چه ابعاد دریچه مد نظر شما بزرگ تر باشد یا هر چه ضخامت ورق فلزی به کار رفته در ساخت آن بیشتر باشد، قیمت دریچه آهنی کولر آبی مربوطه نیز بالاتر می رود. در هر صورت برای اطلاع از قیمت نهایی و دقیق دریچه های سفارشی خود بهتر است با در میان گذاشتن ابعاد و جانمایی دریچه با کارشناسان فروش این مجموعه، از قیمت قطعی آن اطلاع پیدا کنید.

حتی در برخی موارد با توجه به محدودیت های محل نصب دریچه شما یا ابعاد آن، یک مدل خاص قابلیت اجرایی و ساخت ندارد. در نتیجه بهتر است تعیین مدل دریچه هوا قابل ساخت برای محل مورد نظر خود را به کارشناسان فروش شرکت صنعتی رحمتی بسپارید و به انتخاب فنی آن ها اعتماد کنید.

خرید دریچه کولر آهنی

خرید دریچه های کولر آهنی در صورتی که از یک کارخانه تولیدکننده معتبر و منصف انجام شود، می‌تواند صرفه جویی زیادی در هزینه‌های تاسیسات ساختمان شما ایجاد کند. چرا که اصولاً دریچه کولر، به عنوان یکی از اجزای مهم سیستم‌های تهویه مطبوع، نقش مهمی در توزیع و کنترل جریان هوای ساختمان‌ها دارد. به ویژه دریچه‌ های گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و استحکام مکانیکی، انتخابی مناسب برای محیط‌های صنعتی و ساختمانی با شرایط خاص محسوب می‌شود. زیرا استفاده از دریچه کولر آهنی با ضخامت مناسب، از تغییر شکل و خمش در شرایط کاری دشوار جلوگیری می‌کند.

یکی از نکات مهم در خرید این دریچه ها، توجه به ابعاد و دقت در اندازه‌گیری فیکس دریچه است که تا پس از نصب، کاملاً منطبق بر دهانه کانال کولر باشد و عملکرد بهینه و مطمئنی داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از هر گونه سفارش دریچه، جهت اندازه‌گیری از کارشناسان این مجموعه کمک بگیرید تا در آینده دچار چالش نشوید.

دومین نکته برای خرید دریچه های کولر فلزی توجه به کیفیت پوشش ضد زنگ آن است که باید با دقت و مهارت اجرا شود. در کارخانه صنعتی رحمتی از رنگ‌های پودری الکترواستاتیک به عنوان پوشش روی سطح دریچه‌ها استفاده می‌شود تا مقاومت دریچه‌ها در برابر عوامل محیطی و رطوبت به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

همچنین، در انتخاب دریچه، باید به نوع دمپر آن دقت شود. دمپرهای دستی با قابلیت تنظیم زاویه پره‌ها، به کاربران دریچه این امکان را می‌دهند که جریان هوا را به‌ شکل دلخواه کنترل کنند. به علاوه این دمپرها، کار هوابند کردن دریچه در فصول سرد سال را نیز بر عهده دارند. در نهایت، خوب است بدانید که اگر چه دریچه‌های آهنی نسبت به دریچه‌های آلومینیومی و چوبی ظاهر زیبا و لوکسی ندارند، اما قیمت پایین‌تر و مناسب‌تری دارند. در حالی که دوام و استقامت آن‌ها بیشتر است.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 5 / 5. 1

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه کولر آهنی (گالوانیزه)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =

ورود به سایت