در ایام تعطیلات نوروز جهت هرگونه تماس و سفارشات با شماره موبایل فروش تماس حاصل فرمایید.

یکی پر کاربردترین انواع دریچه های توزیع هوا، دریچه خطی هوا میباشد. از آنجایی که این نوع از دریچه ها دارای پره های ثابت هستند، میتوانند نقش مهمی را در توزیع هوا ایفا کنند. این دریچه ها نیز مانند بسیاری از محصولات مشابه از پروفیل آلومینیوم ساخته می شود. در عین حال در صورت درخواست خریدار در ساخت دریچه های خطی میتوان از ورق آلومینیوم، گالوانیزه و ورق استنلس استیل نیز استفاده کرد.

بارگذاری محصولات بیشتر

دریچه های خطی هوا می توانند با داشتن ظاهری باریک و بلند زیبایی خاصی به محل استفاده آنها میدهد. از آنها میتوان در مکانهایی مانند راهروهای طولانی و مکانهای بزرگ عمومی، جلوزن و برگشت فن کویل ها استفاده نمود. همچنین میتوان آنها را روی پیشانی دیوار، سقف و در حالت تقویت شده آنها در کف قابل کاربری و نصب می باشند.

دریچه خطی

دریچه هوای خطی برای هر دو سیستم حرارتی، برودتی و تهویه (Heating , Cooling ,Ventilation) طراحی شده است. علاوه بر این برای سیستم های رفت یا برگشت هوا و تخلیه (Supply , Return , Exhaust) نیز میتواند استفاده شود.

دریچه های خطی هوا به دلیل ماهیت ساختاری که دارند میتوانند در حالت های قوس دار (Curve) نیز تولید شوند. این قوس ها هم می توانند در طول دریچه ها و هم در عرض آنها طبق شعاع قوس مکان ساخته شوند. از این محصول می توان در کنج سقف یا کنج پیشانی دیوار ها، با هر زاویه دلخواه استفاده کرد. این کار به وسیله کنج های مجزا امکان پذیر خواهد بود.

دریچه خطی مخصوص هوادهی از سقف تولید می شوند و بیشتر در سقف ساختمان ها قابل استفاده می باشد. این دریچه ها به صورت یک طرفه و دو طرفه و سه طرفه تولید می شوند.

موارد مصرف دریچه خطی

  • انواع ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و محل های لوکس.
  • حداکثر ارتفاع جهت هوادهی تا 5 متر و محل نصب در داخل دیوار و با پیشانی سقف کاذب و سقف ها می باشد.
  • محل نصب در سقف و در نوع دکوراتیو در داخل تایل سقف کاذب.

ویژگیهای دریچه خطی هوا ( دریچه لاینی )

پخش هوا در محیط به صورت مستقیم و 30 درجه به صورت یکطرفه و دوطرفه و سه طرفه. قاب و تیغه ها از جنس پروفیل و شمش آلومینیوم اکسترود شده می‌باشد که مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی دارد.

حداکثر طول دریچه های خطی هوا به صورت یکسره 5 متر و به صورت چند تکه نامحدود می باشد. این نوع دریچه ها مناسب جهت استفاده در توزیع هوای خروجی از فن کوئل ها می باشد. از امکانات دیگر استفاده از دمپر در این دریچه ها جهت کنترل هوادهی برای استفاده از دستگاه هواساز است.

قیمت دریچه خطی

قابلیت های دریچه خطی

  • افت فشار متوسط
  • قابل استفاده در رفت و برگشت هوا
  • قابلیت نصب انواع دمپر پشت دریچه ای روی آن
  • توزیع هوا به صورت لایه ای از سقف
  • قابلیت ساخت در ابعاد مربعی و مستطیلی
  • قابلیت ساخت در تمامی ابعاد طبق سفارش مشتری
  • توزیع هوا به صورت یک طرفه ، دو طرفه ، دو طرفه کنجی ، سه طرفه و چهار طرفه
  • ساخته شده از آلومینیوم
  • امکان استفاده از انواع دمپر جهت کنترل هوادهی
  • مناسب برای توزیع هوا برای سیستم های هواساز

قیمت دریچه خطی

با توجه به تنوع ابعاد و مدل به صورت مشخص نمی توان برای دریچه خطی قیمت ثابت تعیین کرد. زیرا قیمت این دریچه ها بستگی به ابعاد کانال هوای شما و مدلی که برای دریچه و پره های آن انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود.

از طرفی هم به دلیل نوسانات قیمت ارز در کشور ما و به دلیل تغییرات قیمت مواد اولیه تولید انواع دریچه خطی دمپردار یا بدون دمپر که همان ورق ها و پروفیل های آلومینیوم هستند، ارائه لیست قیمت دقیق و معتبر امکان پذیر نمی باشد.

به همین دلایل برای خرید انواع خرید دریچه های خطی و اطلاع دقیق از جزئیات بهتر است با کارشناسان فروش کارخانه صنعتی رحمتی تماس برقرار نمایید.

دریچه خطی سقفی

یکی از انواع رایج دریچه خطی آلومینیومی که در صنعت تهویه مطبوع جهت تنظیم هوا و دمش هوای رفت، برگشت و تخلیه مورد استفاده قرار می گیرد، دریچه خطی سقفی است.

خوب است بدانید این مدل دریچه که مانند دریچه های خطی دیواری قابل ساخت در متراژ های بلند است، در کنج دیوار ها با هر زاویه دلخواه قابلیت نصب را دارد. پره های تشکیل دهنده دریچه که جهت عبور هوا به صورت موازی در کنار هم قرار داده می شوند، جریان هوا را به آرامی و به صورت یکنواخت با افت فشار کم از خود عبور می دهند.

نوع قاب مدل های مختلف دریچه خطی سقفی به محل نصب دریچه بستگی پیدا می کند. به این مفهوم که اگر دریچه مورد نظر قرار است در کنجی از سقف نصب شود که دو سمت آن بسته است، مدل دو طرفه مناسب است و اگر احیاناً یک سمت دریچه مانع دیوار وجود دارد، دریچه سه طرفه مدل مناسبی محسوب می شود.

لازم به ذکر است که ضخامت پره ها در این نوع دریچه اغلب از ورق آلومینیوم 1 میلی متر انتخاب می شود و قاب ها از پروفیل آلومینیوم اکسترود شده با ضخامت 1.25میلی متر ساخته می شود.

ابعاد دریچه خطی

ابعاد دریچه های خطی هیچ محدودیتی برای تولید در کارخانه ندارد و می تواند کاملاً منطبق بر ابعاد اندازه گیری شده کانال هوای شما ساخته شوند. به این صورت که کمترین ابعاد دریچه خطی که در کارخانه صنعتی رحمتی قابل تولید است، از 10 سانتی متر شروع می شود و تا 2 متر هم می تواند گسترش پیدا کند.

هر چند بهتر آن است که وقتی طول دریچه ها بیش از یک حد استاندارد می شود، آن را به چندین دریچه کوچکتر تقسیم و تبدیل نمود.

همین ویژگی عدم محدودیت در ابعاد ساخت برای این دریچه ها موجب برتری و امتیاز آن ها و کاربرد وسیع تر آن ها در ساختمان ها و فضاهای اداری شده است. به نحوی که بیشترین طرفدار را در بین مدل های مختلف انواع دریچه هوا به خود اختصاص داده است.

نصب دریچه خطی

نصب این دریچه ها بوسیله پیچ های خودکار و بر روی قاب چوبی نصب شده بر لبه کانال انجام میشود. بنابراین بر روی انواع سقف از قبیل گچ ، سیمان ، آجر ،‌چوب و غیره قابل اجرا می باشد. دریچه های خطی می توانند همراه با دمپرهای پشت دریچه ای موازی و متقابل سفارش گذاری می شود. این دریچه در انواع مختلف رنگ های پودری الکترو استاتیک ساخته و ارائه میشود.

سؤالات متداول

1 – دریچه خطی چیست؟

دریچه خطی مخصوص هوادهی از سقف است. این دریچه ها به صورت یک طرفه و دو طرفه و سه طرفه تولید می شوند.

2 – قیمت دریچه خطی هوا چقدر است؟

قیمت دریچه خطی بستگی به تعداد سفارش و ابعاد مورد نیاز دارد که با مشورت با کارشناسان مشخص میشود.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 4.5 / 5. 12

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت