در ایام تعطیلات نوروز جهت هرگونه تماس و سفارشات با شماره موبایل فروش تماس حاصل فرمایید.

دریچه اتاق عمل همانگونه که از نامش پیداست جهت هوارسانی در سیستم رفت هوا و مکش هوا در سیستم برگشت، در اتاق های عمل بیمارستان یا اتاق های تمیز (کلین روم) به کار می رود. اولین و مهم ترین پیش نیاز برای تهویه هر اتاق عمل بیمارستانی به حداقل رساندن خطر عفونت در هنگام انجام عمل روی بیماران است. برای رسیدن به این هدف مهم کنترل دقیق فشار و دمای اتاق عمل الزامی است.

بارگذاری محصولات بیشتر

یکی از دریچه های تامین و تنظیم هوا مخصوص بیمارستان ها و اتاق های عمل، صنایع تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه ها و اتاق های تمیز یا کلین روم ها، همین دریچه تامین هوا بیمارستان است.

دریچه های بیمارستانی میتوانند توزیع هوا را به شکل ریزشی و لایه ای در محیط بصورت یکنواخت انجام دهند. همچنین آنها توانایی تنظیم لایه های هوا بدون هیچ تغییری در حجم، فشار و میزان صدای هوا را دارند.

انواع دریچه تامین هوا بیمارستانی

در کارخانه صنعتی رحمتی چهار نوع دریچه تامین هوا مخصوص بیمارستان ها تولید می شود که عبارتند از :

  1. دریچه برگشت با لوله ساکشن: این نوع دریچه که ظاهرش شبیه دریچه های خطی است، از کنارش سوراخی ایجاد می شود که از آن قسمت لوله ساکشن مخصوص اتاق عمل رد می شود. رفت و برگشت هوا از پره های جلویی این دریچه انجام می شود.
  2. دریچه مشبک زنبوری با تور: دریچه های مستطیل یا مربع شکلی هستند که در قسمت جلویی آن، ساختار شبکه ای با مربع های کوچک قرار داده می شود و زیر آن ورقه های مشبک، توری ریز جهت فیلترینگ هوا تعبیه می گردد.
  • دریچه پانچی اتاق عمل: این نوع دریچه که به جای پره بر روی آن از یک ورق با سوراخ های متعدد و منظم استفاده می شود، در کانال هوای برگشت اتاق عمل به کار می رود.
  1. دریچه متصل به کمفیل باکس : این نوع دریچه که مخصوص اتصال به کمفیل باکس یا دیگر فیلتر باکس ها ساخته می شود، در بخش مربوط به فیلتر باکس به صورت کامل توضیح داده شده است.

ساختار و نصب دریچه اتاق عمل

ساختار این دریچه ها دارای یک فریم به عرض 33 میلیمتر در محیط دریچه و عمقی به اندازه ی 5 سانتیمتر در قسمت پشتی آن می باشد. ساختار یکپارچه این دریچه سطح تجمع آلاینده ها در قسمت پشت و روی دریچه را به حداقل میزان ممکن رسانده و باعث سهولت در نظافت و شست و شوی آن شده است.

دریچه اتاق عمل که از آن دریچه بیمارستانی نیز یاد میشود، جهت سیستم رفت هوا به دلیل سطح مفید بالا و تامین هوای مورد نیاز فضای اتاق عمل به صورت پانچی (دارای سوراخهای گرد مشبک) تولید می شود. قطر سوراخهای گرد بین 6 تا 20 میلیمتر میتواند متغیر باشد. آنها را هم میتوان در سقف کاذب نصب نمود و هم در سقف غیر کاذب.

دریچه اتاق عمل برای فرآیند برگشت هوا، علاوه بر پرّه های فویلی، دارای سوکت بیهوشی جهت عبور این سوکت نیز می باشد. این دریچه ها را هم به شکل چهارگوش و هم بصورت گرد میتواند طراحی و تولید کرد.

جنس و رنگ دریچه های بیمارستان

دریچه های اتاق عمل با استفاده از یک تبدیل یا پلنیوم باکس که در پشت آن قرار داده میشود به خط اصلی کانال هوا متصل می شوند. جنس ساخت این محصول به صورت پیش فرض آلومینیوم میباشد. در عین حال براساس درخواست کارفرما یا مهندس مشاور یا ناظر، این محصول را می توان از جنس استنلس استیل نیز طراحی و تولید کرد.

این دریچه ها قابلیت نصب فیلتر هوای آلومینیومی یک یا دو اینچ با امکان شستشو را نیز دارا هستند. لازم به ذکر است این نوع فیلتر را بر روی دریچه اتاق عمل هم در فرآیند رفت هوا و هم در فرآیند برگشت هوا می توان نصب و استفاده کرد.
سطوح روی دریچه اتاق عمل توسط رنگ کوره ای مرغوب در رنگ های متنوع پوشش داده میشود.

قیمت دریچه اتاق عمل بیمارستانی

شرکت صنعتی رحمتی از تولید کنندگان با سابقه انواع دریچه های ساختمانی، انواع دریچه های بیمارستانی و اتاق عمل در ایران میباشد. مانند بسیاری از محصولات تولیدی دیگر قیمت دریچه های اتاق عمل نیز باید براساس قیمت روز مواد اولیه آن برآورد شود.

با توجه به متغیر بودن نرخ ارز و مواد اولیه تولیدی قیمت انوع ادریچه های بیمارستانی نیز متغیر خواهد بود. لذا برای اطلاعات کامل و دریافت مشاوره لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 5 / 5. 4

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت