انواع دریچه سقفی چهارگوش به علت داشتن پره های متوالی باعث انتقال یکنواخت هوا به صورت افقی می شوند و به همین دلیل جزو پرکاربرد ترین دریچه ها محسوب می گردد. در این نوع دریچه ها میزان بالای پخش هوا در فضای زیر سقف باعث می شود دریچه حرارت و سرعت هوای مخلوط به سرعت متعادل شود. دریچه چهار گوش سقفی هوا برای دهش، برگشت و یا تخلیه هوای محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

بارگذاری محصولات بیشتر

این دریچه ها جهت سقف هایی تا ارتفاع 4 متر مناسب بوده و قابلیت تولید در مدلهای یک تا چهار طرفه جهت ایجاد الگوی جریان مد نظر طراحان را دارا می باشد. به عنوان مثال دریچه سقفی کلاف دور باز دو طرفه مناسب برای استفاده در کنج های اتاق است که دریچه از دو جهت نیازی به هوا دهی ندارد.

از دیگر دریچه های سقفی پرکاربرد انواع مدلهای دریچه سقفی گرد میباشد.

دریچه سقفی چهارگوش

کاربردهای دریچه سقفی چهارگوش

انواع دریچه سقفی چهارگوش ثابت دمپردار و بدون دمپر تنظیم هوا، برای کاربری های مختلف در صنعت تهویه مطبوع به منظور نصب و استفاده در سقف طراحی شده اند. در این دریچه های هوا چرخش جریان یکنواخت هوا به صورت افقی توسط پره های متوالی هم مرکز انجام میشود. این پره ها قابلیت پخش هوا را در جهت های یک الی چهار طرف دارند.

کاربرد دریچه سقفی چهارگوش

 

برای کانالهایی که بصورت افقی در سقف اجرا می شوند و دهانه انشعاب نیز از طریق سقف کاذب خارج می شوند از دریچه های سقفی چهارگوش استفاده می شود که از انواع سقفی یک طرفه ، دو طرفه ، سه طرفه و چهار طرفه و همچنین مشبک و خورشیدی تشکیل می شود.

دریچه های سقفی چهار گوش شرکت صنعتی رحمتی به آسانی روی کانال چهارگوش و یا توسط یک تبدیل روی کانال گرد قابل نصب هستند. با توجه به جهت پره ها در این نوع دریچه ها ، هوا با سرعت مناسب به سطح خواهد رسید .

مدل‌های دریچه سقفی چهارگوش

شرکت صنعتی رحمتی انواع دریچه سقفی چهارگوش را در مدلهای زیر به صورت با دمپر و بدون دمپر طراحی و تولید میکند.

  • دریچه های سقفی چهار گوش مدل کلاف پهن یکطرفه، دو طرفه، سه طرفه،  چهار طرفه.
  • دریچه های سقفی چهار گوش مدل کلاف دور باز یکطرفه، دو طرفه، سه طرفه، چهار طرفه.

قیمت دریچه چهارگوش سقفی

اولین فاکتور در تعیین قیمت دریچه سقفی چهارگوش جنس ساخت آن و در مرحله ی بعد به نوع و مدل آن بستگی دارد. همچنین مدت زمان مورد نیاز برای ساخت و کیفیت رنگ از عوامل بعدی محسوب میشوند.

برای مثال قیمت دریچه سقفی چهارگوش یک ، دو ، سه و چهارطرفه ی آلومینیومی (با دمپر و بدون دمپر) در مقایسه با قیمت دریچه سقفی آهنی حتما بیشتر خواهد بود.

قیمت دریچه چهارگوش سقفی

دلیل اصلی بالا بودن قیمت دریچه سقفی آلومینیومی ، نوع ماده ی اولیه ی ساخت می باشد که این موضوع نیز به قیمت آلومینیوم در بازار مرتبط است که همواره بالاتر از قیمت ورق آهنی است.

به عنوان مثالی دیگر، قیمت دریچه سقفی مشبک آلومینیومی بیشتر از قیمت دریچه چهار گوش سقفی در مدلهای دیگر می باشد.

موضوع مهم دیگر در تعیین قیمت دریچه های سقفی چهارگوش ، با دمپر و بدون دمپر بودن آنها می باشد. بدیهی است که قیمت دریچه با دمپر بطور منطقی بالاتر از قیمت محصول بدون دمپر می باشد.
در نهایت کیفیت رنگ مورد استفاده در تعیین قیمت نهایی محصول نیز مؤثر است.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 5 / 5. 6

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت