در ایام تعطیلات نوروز جهت هرگونه تماس و سفارشات با شماره موبایل فروش تماس حاصل فرمایید.

جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی ( فایر باکس – Fire Box ) محفظه ای برای نگهداری تجهیزات اولیه اطفاء حریق است که معمولا در منازل مسکونی، آپارتمان ها، ادارات، کارخانه جات، انبارهای تولیدی و … به کار می رود. جعبه آتش نشانی به عنوان اولین تجهیزات اطفا حریق است که در لحظات اولیه کارکرد بسیار بالایی دارد و می تواند علاوه بر ایجاد زمان بیشتر جهت خروج ساکنین از بروز حوادث بزرگتر و بازگشت شعله های آتش جلوگیری کند.

دسته‌بندی:

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

فایر باکس یا جعبه آتش نشانی چیست؟

بنا به تعریف یک جعبه فایر باکس محفظه ‌ای فلزی است که درون آن معمولاً قرقره شیلنگ آتش نشانی، یک سرلوله و یک حلقه شیلنگ آتش نشانی 20 یا 25 متری قرار داده می‌ شود. ضمن آن که در برخی مدل ها یک کپسول‌ آتش نشانی هم داخل جعبه قرار می گیرد.

سهولت باز نمودن درب جعبه آتش نشانی یک دیگر از موارد مهمی است که در هنگام سفارش آتش نشانی باید به آن توجه نمود. زیرا هنگامی که درب جعبه فایرباکس فضای کافی برای باز شدن داشته باشد، فرد به راحتی می تواند از قرقره و شیلنگ آتش نشانی استفاده کرده و نازل را به هر طرف که لازم است ببرد. به این ترتیب درب هر فایرباکس باید بیش از ۱۷۰ درجه باز شود.

جعبه آتش نشانی معمولا به رنگ های قرمز، نقره ای (استیل) و خاکستری تولید می شوند و بروی آن ها کلمه F مخفف کلمه Fire نوشته می شود. فایر باکس بسته به ابعاد و مکانی که به کار می رود می تواند محتویات متفاوتی را شامل شود. محتویات جعبه های آتش نشانی اغلب شلنگ، نازل، قرقره، شیر و کوپلینگ، کپسول آتش نشانی است.

این محصول در دسته بندی انواع دریچه بازدید قرار میگیرد که توسط شرکت صنعتی رحمتی طراحی و ساخته میشود.

فایر باکس

کاربرد جعبه آتش نشانی

یکی از موارد حیاتی که پیمانکاران محترم در مجتمع های ادارای تجاری و مسکونی باید به آن توجه داشته باشند تهیه جعبه آتش نشانی در ساختمان ها می باشد تا در هنگام اتش سوزی از وارد شدن خسارات احتمالی جانی و مالی به مردم جلوگیری شود.

فایرباکس همانطور که از نامش پیداست محل قرارگیری کپسول آتش نشانی و شلنگ آتش نشانی می باشد. وجود دریچه بازدید آتش نشانی سبب می شود تا کپسول و شلنگ آتش نشانی داخل دریچه سالم بمانند و با عملکرد سریع مردم و گسترده شدن آتش جلوگیری شود.

اجزای تشکیل دهنده فایر باکس آتش نشانی

فایرباکس از ورق آهن با ضخامت 2 میلیمتر به شکل جعبه و یک درب برای بازو  بسته کردن آن تشکیل شده است. درب جعبه به وسیله لولا به بدنه متصل شده است و دارای قفل زیمنسی و یا قفل پروانه ای می باشد.

درون جعبه آتشنشانی دستگیره ای برای نگهداری کپسول و قرقره برای شلنگ آتش نشانی نیز تعبیه میگردد. این دریچه ها معمولا از جنس آهن استیل و گالوانیزه تولید می شود و پوشش رنگ ان معمولا به رنگ قرمز است، اما کارخانه صنعتی رحمتی به درخواست مشتریان گرامی در رنگ های دیگر نیز تولید میکند.

کاربرد دریچه آتش نشانی

فایر باکس ها هم به صورت یک تکه و هم به صورت دوتکه نیز تولید می شود که درمدل دو تکه یک درب مخصوص قرقره شلنگ آتش نشانی و در درب دیگر به کپسول آتش نشانی اختصاص دارد. در مدل یک تکه شلنگ و کپسول در یک فضا و یک درب کنار یکدیگر قرار میگیرند. در جعبه آتش نشانی عایق هایی نیز تعبیه می شوند که هنگام اتش سوزی مانع ورود اتش به محفظه می شوند.

قیمت جعبه آتش نشانی

قیمت جعبه آتش نشانی به تعداد و ابعاد و جنس ساخت آن بستگی دارد و بر حسب اینچ مربع حساب می شود . کارخانه صنعتی رحمتی مفتخر است تا با ساخت دریچه های با کیفیت و استاندارد امنیت شما را تضمین کند.

انواع جعبه آتش نشانی

انواع جعبه اتشنشانی بر حسب ابعاد باکس آتش نشانی و ساختار کلی تولید آن ها به دو شکل زیر است:

1- جعبه آتشنشانی تک کابین یا یک درب : در صورتی که ابعاد جعبه در حد معمولی و استاندارد باشد، از مدل های یک درب یا تک کابین آن جهت قرار دادن تجهیزات آتش نشانی استفاده می گردد.

2- جعبه آتش نشانی دو کابین یا دو درب: چنان چه عرض جعبه آتش نشانی سفارش داده شده بزرگتر از حد معمول باشد، ترجیح تولید آن است که از انواع دو درب یا دو کابین جعبه سفارش داده شود.

از لحاظ متریال ساخت جعبه آتش نشانی دو مدل زیر در کارخانه صنعتی رحمتی تولید می شود:

1- جعبه های آتش نشانی استیل: این مدل ها دارای طول عمر بیشتری بوده و ضد زنگ هستند، ولی قیمت بالاتری دارند. با این وجود برخی ساختمان های تجاری یا پاساژ ها و مراکز درمانی و بهداشتی که به استریل بودن تجهیزات حساس هستند، ترجیح می دهند از این نوع جعبه های استیل استفاده کنند.

2- فایرباکس آلومینیومی: روتین ترین مدل های جعبه آتش نشانی موجود در بازار به دلیل قیمت های مناسب تر همین مدل های آلومینیومی هستند. به علاوه قابلیت رنگ خور بودن این مدل مزیتی است که باعث می شود، برخی پیمانکاران تمایل بیشتری به سمت آن نشان دهند. به ویژه که در برخی مستندات استاندارد، استفاده از رنگ قرمز جعبه های آتش نشانی ترجیح داده شده است.

نحوه نصب دریچه بازدید آتش نشانی

جعبه آتش نشانی می بایست در مناطق خاصی نصب شود که سهولت دسترسی را برای تمامی افراد داشته و بعلاوه مورد رؤیت عموم باشد. جعبه های آتش نشانی معمولا در مجاورت ورودی و خروجی ساختمان نصب می شود. بهترین مکان برای نصب جعبه آتش نشانی ورودی های ساختمان و پله های اضطراری است.

محل قرارگیری دریچه بازدید آتشنشانی روی دیوار و در نقطه دسترسی سریع و نزدیک به رفت و آمد ساکنین و شهروندان است.

قابل توجه پیمانکاران محترم، به دلیل ساختار و عمق جعبه آتش نشانی میبایست حتما فضای باکس داخل دیوار تعبیه شود. لطفا هنگام ساخت دیوار ها فضای مورد نظر برای قرارگیری آن اعمال شود.
ابعاد دریچه بازدید اتش نشانی طبق اندازه های درخواستی مشتری می باشد و عمق جعبه براساس درخواست مشتری و فضای موجود در دیوار ساخته میشود (معمولا عمق 15 تا 20 سانت).

جعبه آتش نشانی معمولا به صورت افقی یا عمودی و در فاصله 130 سانتی متری از زمین بر روی دیوار نصب می شود. اینکه چه تعداد فایر باکس در هر طبقه نصب می شود بستگی به وسعت هر طبقه دارد اما در کل فواصل بین جعبه های آتش نشانی در یک ساختمان نباید بیش از 30 متر باشد.

باکس آتش نشانی از جنس فلز و در ابعاد و شکل های متنوع با رنگ قرمز، آرم مخصوص و تاییدیه آتش نشانی توسط شرکت صنعتی رحمتی تولید میشود.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 4.6 / 5. 11

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت